جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 آبان 1395     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:
بررسی های کارشناسی جهت جایگزینی کامل دستگاه های پارکومتر به جای نیروهای پارکبان در حال انجام است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک عملا از سال 94 تاکنون هیچگونه قراردادی با پارکبان ها منعقد نکرده است.

دکتر مازیار حسینی افزود: حدود 30 هزار فضای پارک حاشیه ای در شهر تهران وجود دارد که تاکنون حدود 15 هزار از این فضا مجهز به سیستم پارکومتر شده اند البته نظارت بر آنها برعهده پلیس است.

معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: اکنون روند برگزاری مناقصه برای 15 هزار فضای پارک حاشیه ای باقیمانده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض پارک حاشیه ای از طریق پارکومترها به وسیله کیف پول الکترونیک یا کارت بلیت انجام می گیرد، اظهار داشت: در آینده نزدیک برای پرداخت هزینه پارک تاکسی های خطی نیز از این کارت های بلیت الکترونیک استفاده خواهد شد.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ارزش گذاری هزینه پارک در حاشیه و پرداخت آن از طریق پارکومترها برعهده شورای اسلامی شهر تهران است، بیان کرد: نیم ساعت ابتدایی پارک در حاشیه رایگان خواهد بود و پس از آن به نسبت معبر و بنا بر ارزش گذاری شورای اسلامی شهر تهران هزینه تعیین شده از طریق پارکومتر اخذ خواهد شد.

حسینی اذعان داشت: زمانی که کلیه فضاهای پارک حاشیه ای به سیستم پارکومتر مجهز شوند دیگر عملا پارکبانی وجود نخواهد داشت لذا بررسی های لازم برای حذف پارکبان ها و نصب پارکومتردر حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه هزینه پارک اخذ شده توسط پارکومترها به حساب خزانه واریز خواهد شد، خاطرنشان کرد: نظارت بر پرداخت نقدی هزینه به پارکبان ها و اعمال قانون این اشخاص بر عهده پلیس خواهد بود و سازمان حمل و نقل و ترافیک در این زمینه هیچگونه دخالتی نخواهد داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: