جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 آبان 1395     
دلیل تفاوت رانندگی «روی پل صدر» و «زیر پل صدر» از نگاه معاون شهردار تهران:
اگر رانندگان همه جا مثل پل صدر رانندگی کنند مشکل ترافیک تهران حل می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه نظارت ستادی منطقه 15 با اعلام این که همانطور که مردم شمال و غرب تهران استحقاق دریافت بهترین امکانات و بیشترین تسهیلات شهری را دارند، مردم جنوب و شرق تهران نیز شایسته دریافت بهترین خدمات شهری هستند، گفت: باید به نقطه ای برسیم همانطور که مسئولان و گردشگران خارجی را برای دیدن دیدنی های تهران به نقاطی همچون برج میلاد، پل طبیعت و دریاچه خلیج فارس می بریم، آنها را به مناطقی همچون منطقه 15 ببریم تا به عنوان نمونه ای از یک معماری فاخر، پایانه درون شهری خاوران یا ایستگاه های در دست ساخت مترو در این منطقه را به آنها نشان دهیم.

 دکتر مازیار حسینی افزود: اصول و ضوابط در ورود و خروج از ایستگاه های مترو و اتوبوس باید به نحوی تدوین و اجرا شوند که همه شهروندان از جمله جانبازان و معلولان به سهولت خود را به ایستگاه برسانند و افزون بر آن، یک فرد معلول یا جانباز که بر روی ویلچر می نشیند، علاوه بر این که بتواند خود را به آسانی به ایستگاه مترو یا اتوبوس برساند، بتواند به راحتی وارد ایستگاه شده و سوار قطار مترو یا اتوبوس شرکت واحد شود.

وی با تأکید بر این که به جای این که به مباحث و مسائل حمل و نقلی، نگاه برشی و قطاعی داشته باشیم، باید این موضوعات را به صورت حلقه ای و شعاعی نگاه کنیم، اعلام کرد: باید نگاهمان را به موضوعات شهری وسعت بدهیم و با افق دید 360 درجه، این موضوعات را مورد توجه قرار دهیم و به ویژه موضوع حمل و نقل شهری را از ابعاد، جوانب و زوایای گوناگون نگاه کنیم.

لزوم نگاه 360 درجه ای و شهر به حمل و نقل شهری

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در نگاه 360 درجه ای به موضوع حمل و نقل شهری، مجموعه ساخت مترو با مجموعه بهره برداری مترو، باید کاملاً هماهنگ باشند، همانطور که حوزه مطالعات ترافیک با حوزه اجرای پروژه های ترافیکی باید در هماهنگی کامل با هم عمل کنند، اظهار کرد: کار در حوزه ترافیک مانند دوی امدادی است که هر دونده باید چوب را به دونده بعدی برساند و هر قدر دونده ای سریع باشد اما دونده قبلی چوب را به دستش نرساند، موفق نمی شود تا از خط پایان عبور کند.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که شهردار محترم تهران بر سر موضوع توسعه حمل و نقل عمومی تأکید و تکیه ویژه ای دارند و این مهم را اساس و مبنای فعالیت های مدیریت شهری تعریف و تعیین فرموده اند، تصریح کرد: دو ستون اصلی حمل و نقل عمومی، اول مترو و سپس اتوبوس است و بر این اساس، تمام اهتمام و توان خود را بر توسعه و اتمام شبکه حمل و نقل ریلی و تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قرار داده ایم.

وی با تأکید بر این که بر همین اساس، نسبت به گسترش همه جانبه مترو در خطوط 6 و 7 و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره) اقدام نموده ایم، اضافه کرد: البته این به معنای آن نیست که از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی غافل شده ایم، چنانچه نسبت به تعیین تکلیف مینی بوس های آلاینده نیز اقدام نموده ایم و در آینده نزدیک، 700 دستگاه مینی بوس فرسوده به صورت یکجا از تهران خارج می شوند و مردم این کلان شهر برای همیشه از آلودگی شدید این مینی بوس ها راحت خواهند شد.

4 ویژگی که هر ایستگاه مترو و اتوبوس باید داشته باشد

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید نسبت به ساماندهی تمامی تابلوهای ترافیکی شهر تهران در قالب یک دستورالعمل واحد اقدام کنیم، اظهار کرد: پایانه درون شهری خاوران، نقطه مهم تبادل سفر در جنوب شرق تهران است و با استفاده از یک تیم متخصص و مجرب با محوریت یک معمار برجسته، باید نسبت به بازسازی این پایانه شلوغ و تبدیل آن به فضایی فاخر و جذاب که آنقدر جذابیت داشته باشد که میهمانان خارجی را برای بازدید به آنجا ببریم، اقدام شود.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که معماری اُصولی و صحیح، آنقدر قدرت دارد و از چنان حسی برخوردار است که نه تنها نظم و انضباط، بلکه نظافت و تمیزی را با خود به ارمغان می آورد، تصریح کرد: موضوع معماری در احداث ایستگاه های مترو و بازنگری ایستگاه های اتوبوس را با توجه به 4 ویژگی سادگی، زیبایی، سهل الوصول بودن و نگهداری راحت، مورد توجه قرار داده ایم.

وی با تأکید بر این که در مجاورت ایستگاه های مترو، باید پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز پیش بینی شود تا رفت و آمد مسافران مترو با سرعت و سهولت بیشتری صورت پذیرد، اضافه کرد: هدف از این اقدام که در ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی که چند روز قبل با حضور شهردار محترم تهران افتتاح شد نیز شاهد اجرای آن بودیم، حل و فصل بخشی از مسائل و مشکلات مردم است و به این منظور، اگر لازم باشد نسبت به انجام تملک در مجاورت ایستگاه های مترو نیز اقدام می کنیم.

مراقب باشید در تور دوربین های هوشمند نیفتید

معاون شهردار تهران با اشاره به این که توجه به پایانه های اقماری، از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: هوشمندسازی کامل بزرگراه آزادگان به ویژه نصب دوربین های ثبت تخلف با توجه به تأثیر بالای آنها در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در معابر بزرگراهی پایتخت تا پایان سال انجام خواهد شد و انتظار می رود با نصب این دوربین ها، تخلف سرعت و حوادث ترافیکی ناشی از آن را در بزرگراه پر تردد و البته پر حادثه آزادگان به حداقل میزان ممکن برسانیم.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که با هوشمندسازی کنترل ترافیک پل صدر، شاهد قانونمندی رانندگان و ایجاد نظم و انضباط در جریان ترافیک عبوری بر فراز این پل هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر در روی پل صدر شاهد رعایت حداکثری قوانین و مقررات و وقوع حداقلی تخلفات و تصادفات هستیم، در صورتی که در صدر همسطح، کمتر شاهد قانونمداری رانندگان هستیم و از این رو، در حوزه هوشمندسازی معابر، باید به نوعی عمل کنیم که همه شهر و معابر شهری تهران به پل صدر تبدیل شوند.

وی با تأکید بر این که سامانه مدیریت هوشمند ترافیک باید به تمام شهر و معابر شهری گسترش پیدا کند، اضافه کرد: سیستم کنترل هوشمند ترافیک تهران باید به منزله توری گسترده عمل کند تا هر راننده ای که در هر نقطه از شبکه معابر شهری در حال حرکت است، مطمئن باشد که در صورت کوچک ترین تخلفی در توری که در گستره شهر برایش پهن شده، گرفتار       می شود و چاره ای ندارد جز آن که هنگام رانندگی در شهر، به قوانین و مقررات احترام گذاشته و نظم و انضباط را رعایت کند.

آمار تلفات ترافیکی در جنوب شرق تهران کاهش می یآبد

معاون شهردار تهران با اعلام اين كه متأسفانه منطقه 15 از نظر آمار تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در بين 22 منطقه تهران، رتبه سوم را دارد، گفت: هر چند تعداد كشته هاي این منطقه در حوادث ترافيكي نسبت به گذشته كاهش يافته اما همچنان این تعداد در معابر بزرگراهي به وي‍ژه در بزرگراه امام رضا (ع) بالاست و نیمی از 15 نفری که از ابتدای سال جاری در تصادفات رانندگی منطقه 15 كشته شده اند، در این بزرگراه جان خود را از دست داده اند و از این رو، باید با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت، مرگ و میر ناشی از سوانح ترافيكي در اين منطقه را کاهش دهيم.

دكتر مازيار حسيني در پايان اظهارات خود با اعلام اين كه با آغاز  بهره‌برداري از خط 6 مترو، جنوب شرق تهران متحول       مي شود، تأكيد كرد: 4 ايستگاه خط 6 مترو شامل ايستگاه هاي ميدان خراسان، منصور، بعثت و كيان شهر در محدوده منطقه 15 واقع شده اند و شهروندان اين منطقه با استفاده از اين خط به راحتي مي توانند خود را به مركز شهر و از آنجا به شمال غرب تهران برسانند، ضمن اين كه خط 6 مترو در ميدان شهدا با خط 4، در ميدان امام حسين (ع) با خط 2، در ايستگاه ميدان هفت تير با خط يك و در ايستگاه ميدان حضرت ولي عصر (عج) با خط 3، تقاطع خواهد داشت و امکان جا به جایی خط وجود دارد.

پيش از سخنان معاون شهردار تهران، محمد رضا سالمي معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه 15 با ارائه گزارشي از عملكرد اين منطقه در حوزه حمل و نقل شهری، ضمن اعلام اين كه منطقه 15 با 750 هزار نفر جمعيت، حدود 10 درصد از کل جمعیت  شهر تهران را در خود جاي داده و با 5 بزرگراه به طول 24 كيلومتر، معبر ورود به پایتخت از جنوب و شرق كشور است، خاطرنشان كرد: حدود 90 درصد از منطقه 15 تحت همپوشاني مُدهاي حمل و نقل عمومي قرار گرفته و وجود مركز کنترل ترافيك جنوب شرق تهران و پارك آموزش ترافيك از جمله امكانات اين منطقه در حوزه حمل و نقل شهری محسوب می شود.   

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: