جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آبان 1395     
در قالب مانور عملیاتی:
ساکنان محله اقدسیه منطقه 20 اسکان اضطراری را تمرین کردند

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، مدیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 از برپایی مانور تخلیه و اسکان اضطراری با مشارکت ساکنان محله اقدسیه منطقه 20 خبر داد.

محسن کریمی با بیان این مطلب گفت: در راستای ویژه برنامه های هفته پدافند غیرعامل، مانور تخلیه و اسکان اضطراری با مشارکت ساکنان و گروه های دوام در محله اقدسیه این منطقه برگزار شد تا ساکنان این محله نحوه مدیریت بحران در زمان زلزله را تجربه و تمرین کنند.

کریمی با اشاره به اینکه بر اساس سناریوی این مانور، گسل شمال ری به بزرگی 5.5 ریشتر فعال و موجب خسارات فراوانی برای محله اقدسیه شد، افزود: بعد از زلزله فرضی، ساکنان مجتمع بهاران و سرای محله اقدسیه، پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری کرده و  با مشارکت گروه های دوام به محل اسکان اضطراری منتقل شدند.

وی ادامه داد: قطع شریان های حیاتی، محصور کردن محدوده، پاکسازی معابر، تدابیر ترافیکی برای تردد وسایل نقلیه، کنترل و مهار گسترش آتش سوزی، اطلاع رسانی به اهالی در مورد مخاطرات احتمالی و انتقال مجروحین به محل تریاژ از اقدامات انجام شده در این مانور بود.

کریمی گفت: سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی منطقه 7 تهران، اورژانس جنوب تهران، سرکلانتری نهم شهر تهران، راهور منطقه 20، جمعیت هلال احمر شهرری، شبکه بهداشت و درمان شهرری، منطقه 8 گازرسانی ، برق شهرری و بهزیستی شهرری از جمله نهادها و ادارات شرکت کننده در این مانور بودند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20  ایجاد آمادگی در افراد محلی برای واکنش های مناسب در برابر حوادث و بحران های شهری را از اهداف برپایی مانورهای عملیاتی برشمرد و افزود: ارتقاء سطح آمادگی و تعامل نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی، تقویت هدایت پذیری نیروهای مردمی و عملیایت، ارتقاء سطح آمادگی و سرعت عمل نیروهای مردمی دوام و بازبینی توانائیها و سنجش نقاط ضعف و قوت از دیگر اهداف این برنامه های عملیاتی است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: