جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آبان 1395     
زیرساخت‌های فرهنگی شهر را توسعه دادیم

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام اینکه این شرکت رسالت توسعه زیرساخت‌های کالبدی و فضاهای فرهنگی را در شهر بر عهده دارد، بر نقش سمن‌ها در ایجاد حرکت جمعی تأکید کرد.

علیرضا جعفری گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، رسالت توسعه زیرساخت‌های فضاهای فرهنگی در سطح شهر را بر عهده دارد.

جعفری افزود: در سطح شهر تهران شاهد آن هستیم که ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی بالایی وجود دارد و عملکرد پایتخت در این حوزه باید الگویی برای سایر شهرها باشد. از سوی دیگر رقابت با سایر کلانشهرهای دنیا نیز مطرح است بنابراین بار سنگینی بر دوش شرکت توسعه فضای فرهنگی خواهد بود.

وی در خصوص عملکرد این شرکت توضیح داد: بر اساس کارنامه عملکردی ما می‌توان گفت اقدامات قابل قبولی در یک دهه اخیر انجام شد که عمده آن بر اساس احداث سالن‌های فرهنگی هنری مثل سینما، تئاتر و موسیقی بوده است. افزون بر این پروژه‌های شاخصی مانند باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر و باغ کتاب را می‌توان نام برد.

مدیرعامل شرکت فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه باید اوقات فراغت را هدایت کند و برای ما مهم است فضای کالبدی ایجاد کنیم تا جوانان ما در اوقات فراغت خود از محیط‌های جذاب و شاداب استفاده کنند. تالارهای ساینس سنتر یا مرکز علمی به عنوان فضایی برای این موضوع در دستور کار ماست.

جعفری تصریح کرد: ما دو مفهوم توسعه فرهنگی و اجتماعی داریم؛ در توسعه فرهنگی به دنبال زیرساخت‌های کالبدی هستیم و در توسعه اجتماعی، نگاه محتوایی داریم. کسانی که باید از محیط کالبدی استفاده کنند، مردمی هستند که به سازماندهی توسط سازمان‌های مردم نهاد نیاز دارند. بنابراین هر چه بتوانیم رویکرد سازمان‌های مردم‌نهاد را به این فضاها افزایش دهیم، منجر به ایجاد ظرفیت‌های تازه در کشور خواهد بود.

وی در پایان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای علم‌افزایی علاقه‌مندان سوژه‌های فرهنگی و حرکت جمعی ایجاد کنند و این بر عهده مأموریت سازمان‌های مردم‌نهاد است و بهره‌برداری فضاهای کالبدی ما با حضور این سازمان‌ها است که میسر می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: