جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آبان 1395     
معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 خبر داد؛
تهیه اطلس زیست محیطی منطقه 6 برای اولین بار در ایران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 از اجرای پروژه شناسایی و پایش منابع آلاینده محیط زیست و تهیه اطلس زیست محیطی در سطح منطقه 6 خبر داد و گفت: این اطلس زیست محیطی نخستین اطلسی است که در رابطه با مسائل محیط زیستی در کشور تهیه می شود و بر اساس آن می توان نقاط مثبت و منفی شرایط محیط زیستی شهری را بررسی کرده و برای بهبود شرایط تمهیدات مقتضی را در نظر گرفت.

افشین خدامی با اشاره به اهمیت کنترل کیفی آلاینده ها و نقش اساسی و مهم آنها در پاکیزگی و سالم نگه داشتن محیط زیست توضیح داد: لازم است آلاینده های زیست محیطی اعم از آلاینده های آب، هوا و خاک به صورت مستمر و پیوسته، مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گیرد و در چارچوب برنامه های ملی، پایش و کنترل گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیریت مطلوب و تصمیم گیری اصولی و به هنگام در حوزه کنترل آلودگی های زیست محیطی زمانی محقق خواهد شد که امر پایش به صورت منطقه ای اجرا شود.

خدامی خاطر نشان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب جهت بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط زیست، شناسایی منابع زیست محیطی، رصد و نظارت منطقه ای بر وضعیت منابع آلاینده و منابع زیستی، ارائه راهکارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 در پایان افزود: ایجاد تعادل و همکاری لازم بین شهرداری مناطق و ارگان های ذی ربط، سرعت بخشیدن و کارآمد کردن سیستم های نظارتی محیط زیستی، کمک به کارایی و اثر بخشی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نظارتی محیط زیست و شناساندن مسائل زیست محیطی به مدیران و دست اندرکاران تصمیم گیری های شهری از دیگر اهداف این پروژه است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: