جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آبان 1395     
حکم اعدام برای مبلغان افراط‌گرایی

خبرگزاری فارس: «سریک عاقل‌بای» یکی از نمایندگان پارلمان قزاقستان با اشتباه دانستن برخورد انسانی با حامیان تروریسم و افراط‌گرایی، خواستار تشدید مجازات تا حد صدور حکم اعدام برای تبلیغ ایدئولوژی‌های مخرب و سازماندهی عملیات تروریستی در قلمرو این کشور شد.
عاقل‌بای با اشاره به اینکه بنابر 3 بند از قانون مجازات قزاقستان صدور حکم اعدام برای انجام عملیات تروریستی و افراط‌گرایی ممکن می‌باشد، گفت: با این وجود طبق دستور رئیس جمهور حکم اعدام به حالت تعلیق درآمده است.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور این اختیار را دارد تا حکم مذکور را از حالت تعلیق خارج کند.  


این نماینده مجلس قزاقستان با پیشنهاد انجام برخی اصلاحات در قانون مجازات این کشور، گفت: حکم اعدام بایستی نه تنها نسبت به افرادی که عملیات تروریستی انجام داده‌اند عملی شود، بلکه سازمان‌دهندگان، محرکان و مبلغان افکار افراطی که شهروندان را برای اجرای این کار تحریک کرده‌اند نیز باید اعدام گردند.
وی افزود: تحت تأثیر تبلیغات ایدئولوژی‌های مخرب مبلغان افراط‌گرا، برخی افراد از خانواده‌های خود روی گردانده و به جرائم سنگین از جمله عملیات تروریستی دست می‌زنند.


نماینده سنای قزاقستان با اشاره به تجربه بین‌المللی برخی کشورها که برای جرائم مشابه حکم اعدام صادر می‌کنند، گفت: حتی در بسیاری از ایالات آمریکا حکم اعدام جاری است.
عاقل‌بای در پایان با بیان این که در شرایط فعلی نخست باید به فکر ایجاد امنیت برای شهروندان باشیم، تصریح کرد: رفتار و برخورد انسانی نسبت به جنایتکاران و حامیان تروریسم اشتباه بزرگی است و به نوعی بی‌توجهی نسبت به قربانیان این‌گونه جنایات است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: