جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 مهر 1393     
خواستار شناسایی یک داعشی شد

 

فارس: آژانس فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) روز سه‌شنبه خواستار کمک عمومی برای شناسایی یک عضو انگلیسی‌زبان گروه تروریستی داعش شد.

این شبه‌نظامی، ماه گذشته در ویدئویی که داعش از کشتار گروهی از سربازان ارتش سوریه منتشر کرد، ظاهر شده بود. شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که این فرد در آن ویدئوی 55 دقیقه‌ای که با عنوان «شعله‌های جنگ» منتشر شد، به زبان انگلیسی روان با لهجه آمریکایی صحبت کرده و سپس دست به اعدام دسته‌جمعی سربازان ارتش سوریه زده است.

در پی انتشار این ویدئو، اف‌بی‌آی بخش‌هایی از آن را روی وبسایت خود قرار داده و از کسانی که وی را می‌شناسند یا اطلاعاتی در رابطه با او دارند، خواسته است تا به عملیات شناسایی وی کمک کنند.

«مایکل اشتینباخ» دستیار مدیر واحد ضدتروریسم اف‌بی‌آی در این رابطه گفته است: «امیدواریم که کسی این فرد را شناخته و اطلاعات مهمی را در ارتباط با او، در اختیار ما بگذارد».

در این ویدئو، فرد انگلیسی‌زبان در حالی به صحبت می‌پردازد که گروهی از مردان که وی می‌گوید سربازان ارتش سوریه هستند که به اسارت گرفته شده‌اند، در حال حفر زمین هستند. سپس این فرد به همراه گروهی دیگر از نقابداران داعش، این سربازان را به رگبار بسته و آن‌ها را در قبرهای حفر شده می‌اندازند.

«پائول کروکشانک» تحلیلگر امور تروریسم سی‌ان‌ان می‌گوید این فرد یا جزو اعراب تحصیل‌کرده در غرب است یا ممکن است ملیت آمریکایی یا کانادایی داشته باشد، که در این صورت وی اولین عضو داعش از آمریکای شمالی است که در برابر دوربین دست به جنایت جنگی زده است.

شمار اتباع غربی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند، صدها نفر تخمین زده می‌شود. همین امر موجب شده تا کشورهای غربی از جمله آمریکا که از آغاز بحران سوریه حامی گروه‌های مسلح بوده‌اند، از بازگشت احتمالی این افراد اظهار نگرانی کنند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: