جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 آبان 1395     
تأمین امنیت خانه به کمک پهپادها

روزنامه ایران: امروزه بسیاری ترجیح می‌دهند امنیت خانه خود را با کمک راهکارهای فناورانه تأمین کنند که یکی از آنها دوربین‌های نظارتی است.
ولی از آنجا که برخی سارقان این دوربین‌ها را دور می‌زنند این بار کمپانی Sunflower Labs از استراتژی‌های نظامی استفاده کرده است تا از خانه کاملاً محافظت شود. در این کمپانی در واقع ترکیبی از فعالان «سیلیکون ولی» و محققان سوئیسی حضور دارند و در این سیستم جدید، تعدادی چراغ هوشمند خورشیدی مجهز به سنسورهای متعدد در اطراف
 
خانه نصب شده و یک پهپاد نیز از آسمان بر خانه نظارت دارد.
سنسورهای این سیستم از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط گرفته و هر گونه حرکت، صدا و... را تحت نظر می‌گیرند و به یکدیگر اطلاع می‌دهند. این سنسورها به محض تشخیص هرگونه صدا و...، یک پیام هشداری برای گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کنند که در این مرحله، کاربر می‌تواند آن را بی‌اهمیت تلقی کرده یا اینکه گزینه‌ای را انتخاب کند تا پهپاد مجهز به دوربین به سمت محلی پرواز کند که ناامنی از آنجا گزارش شده است.این کوادکوپتر با استفاده از نور چراغ‌های هوشمند بر فراز خانه پرواز کرده و ویدئوی زنده برای کاربر ارسال می‌کند تا از وضعیت موجود مطلع شود. با توجه به تجهیز این پهپاد به نور اینفرارد، در طول شب نیز می‌تواند محل مورد نظر را کاملاً روشن کند و اطراف را ببیند.

این سیستم در طول زمان می‌تواند آموزش نیز ببیند و دیگر حرکات مربوط به حرکت حیوانات خانگی یا خودرو اعضای خانه را گزارش نکند تا آمار خطاها کمتر شود.این سیستم قرار است در سال 2017 راهی بازار شود و البته علاقه مندان برای تأمین امنیت خانه خود باید 159دلار برای چراغ هوشمند و 799دلار نیز برای پهپاد مجهز به دوربین هزینه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: