جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 مهر 1393     
استحصال گاز متان از مرکز دفن مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، در ادامه فعالیت های زیست محیطی سازمان و در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندی، پس از اجرای فاز نخست انجام عملیات حفاری 20حلقه چاه به منظور استحصال گاز متان از مراکز دفن پسماند، هم اکنون فاز دوم این پروژه درحال بررسی ودر دست اجرا است.

دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به پروژه های زیست محیطی جاری سازمان از قبیل تصفیه تدریجی شیرابه های ناشی از 50 سال دفن، سامانه استحصال انرژی از پسماندهای تر به روش هاضم، سامانه استحصال انرژی از پسماندهای جامد شهری(زباله سوز)، مسقف نمودن ایستگاه های خدمات شهری و.... افزود: استحصال گاز متان از مراکز دفن پسماند ضمن تولید برق از گاز تولید شده از ریجکت، از انتشار این گاز در جو جلوگیری نموده و مانع آسیب به لایه ازن خواهد شد .

دکتر کریمیان خاطر نشان کرد :گاز متان یکی از عوامل مخرب لایه ازن بوده که بصورت طبیعی و در نتیجه فعالیت میکرو ارگانیسم ها از مراکز دفن تولید می شود و علاوه بر آسیب به لایه ازن سبب ایجاد خود بخودی حریق نیز می شود .

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 20 درصدی پروژه مذکور، انتخاب محل توسط کارشناسان، پوشش با خاک رسی، خرید لوله ها و مشبک نمودن آنها، شن ریزی اطراف لوله ها را از جمله مراحل اجرای عملیات مربوط به استحصال گاز متان مطرح نمودند.

وی اظهار داشت حفر 70 حلقه چاه جهت استحصال گاز متان از مراکز دفن توسط کارشناسان (در فاز اول و دوم ) پیش بینی شده که پس از مشبک نمودن و کار گزاري لوله ها مقدمات استحصال گاز متان در آينده فراهم می آید.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با تاکید بر کاهش تولید پسماند توسط شهروندان و تفکیک در مبدا پسماند تولیدی توسط ایشان، همکاری شهروندان را مهمترین بند از حلقه مدیریت پسماند عنوان نموده که منتج به سهولت مدیریت در ایستگاه نهایی پسماند در مجتمع پردازش و دفع کهریزک خواهد شد .

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: