جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 مهر 1393     
یک جهش بزرگ اقتصادی در راه است

به گزارش ایسنا، علی طیب نیا در مراسم سالگرد تأسیس بانک صنعت و معدن گفت: در سالهای گذشته سه دوره مدیریت کشور را پشت سر گذاشتیم که در دوره اول سازمان ها بطور اقتضایی و بدون برنامه عمل می کردند و در دوره دوم دستگاه ها به دنبال برنامه های تفضیلی مکتوب رفتند که هیچگاه بطور کامل و دقیق اجرایی نشد.

وی ادامه داد: در دوره جدید ما تصمیم گرفتیم از این پس رویکردی برنامه‌ای، قاعده مند و معطوف به عمل مبتنی بر برنامه را در پیش بگیریم.

وزیر اقتصاد گفت: برنامه راهبردی وزارت اقتصاد با این هدف تدوین شده و افتخار ما این است که 22 واحد مجموعه وزارت اقتصاد سال 1393 را با برنامه شروع کردند.

طیب نیا پس از بیان نقش و جایگاه بانک صنعت و معدن در نظام تأمین مالی و برنامه اقتصادی کشور به تشریح وضعیت عمومی اقتصاد کشور پرداخت و گفت: به اعتراف دوست و دشمن، نوساناتی که در اقتصاد ایران وجود داشت جای خود را به ثبات و آرامش داده و نشانه های این آرامش و اطمینان را می توان در کنترل نرخ تورم و ارز مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: در فضای ناآرام و عدم قطعیت، اولین چیزی که آسیب می بیند سرمایه گذاری و اشتغال است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در آغاز سال جدید اعلام کردم بعد از کنترل تورم و آرامش، بهار اقتصاد ایران در راه است و این بهار، شکوفایی تولید، سرمایه گذاری و اشتغال بوده که از ابتدای سال 1393 شروع شد.

 

وی با اعلام رقم 4،6 درصدی رشد تولید در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 1392 گفت: علی رغم این رشد، هنوز نسبت به دو سال گذشته 10 درصد کاهش در تولید و 20 درصد کاهش در درآمد ملی داشتیم.

طیب نیا تأکید کرد: باید از طریق سرمایه گذاری در پروژه های موجه، به نرخ رشد اقتصادی بالایی که شایسته و در شأن کشورمان باشد برسیم.

وی افزود: به دلیل شرایط مناسبی که در اقتصاد ایران بوجود آمده و خوشبینی ای که در سایر کشورها نسبت به کشورمان شکل گرفته، شاهد مراجعه سرمایه‌گذارانی هستیم که می‌خواهند از این فرصت طلایی که در اقتصاد ایران ایجاد شد، بهره مند شوند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: ایران پنجره فرصت بعدی برای اقتصاد جهانی است و فعالان اقتصادی نمی خواهند از این فرصت محروم شوند.

طیب نیا موقعیت جغرافیایی ایران، مجاورت در بازارهای خوب، برخورداری از انرژی ارزان قیمت و نیروی جوان ماهر و ارزان قیمت را به عنوان شاخص های مناسب برای انتخاب ایران برای سرمایه گذاری نام برد.

بنا بر اعلام شادا، وی دلایلی که باعث می شود بانکها نتوانند نقش تأمین مالی را در کشور به خوبی ایفا کنند، کمبود سرمایه، حجم بالای مطالبات معوق، مطالبات بانکی معوق از دولت و درگیری بانک ها در امر بنگاه داری عنوان کرد.

طیب نیا با بیان اینکه باید تحولات اساسی در نظام مالی کشور داشته باشیم این تغییرات را شامل متوازن سازی نظام مالی کشور، روزآمد سازی، یکپارچه سازی و هماهنگ سازی نظام مالی کشور برشمرد.

وی در مراسم سالگرد تأسیس بانک صنعت و معدن گفت: در دنیایی که فعالیتهای الکترونیکی رواج عجیبی پیدا کرده است، انتظار می رود فعالیتهای الکترونیکی این بانک از 4 عنوان فعلی به بیست عملیات ارتقاء یابد.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: انتظار می رود بانک صنعت و معدن به بانکی تماماً الکترونیک و نوین تغییر یابد.

طیب نیا با اشاره به توسعه ای و تخصصی بودن بانک صنعت و معدن تصریح کرد: تخصصی بودن بانک ایجاب می‌کند فعالیتهای بانک در بخش صنعت متمرکز گردد و توسعه ای بودن نیز بدین معنی است که فعالیتهای بانک در راستای اهداف توسعه ای کشور باشد.

 

وزیر اقتصاد افزود: وقتی چند پروژه با هم ترکیب می شوند، پروژه ای مقدم است که در مسیر توسعه ای کشور باشد.

رئیس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن یکی از مهم ترین اهداف دولت در شرایط فعلی را تأمین اشتغال مولد برای نیروی جوان کشور عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک باید برای 8 میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

 

           

             




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: