جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 مهر 1393     
7.2درصد نرخ بیکاری استان کرمان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «حسن رحمانی» صبح امروز(سه‌شنبه 15 مهرماه) در نشست با تشکل‌های غیردولتی و تعاونی‌های فعال زنان استان کرمان اظهار کرد: تعاونی‌ها در واقع یک شخصیت حقوقی مستقل هستند، برخلاف آنچه که ذهنیت برخی مردم بر این است که تعاونی‌ها زیرمجموعه‌ی اداره‌ی ما هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیرنده‌ی تعاونی‌ها، ارکان و مجموع اساسنامه است، افزود: طبق مصوبه‌ی قانونگذار، باید 25 درصد اقتصاد ما در بخش تعاونی رقم بخورد که در این زمینه باید زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم توسط دستگاه‌ها با این بخش انجام شود.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: ما در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌توانیم مشاوره و راهنمایی را در بحث تشکیل و ادامه‌ی فعالیت تعاونی‌ها و نظارت عالیه داشته هم‌چنین خدمات آموزشی و ترویجی برای تعاونی‌ها داریم.

 

رحمانی یادآور شد: با تصویب قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی، برخی مشاغل بانوان احصا شده و در کشور 320 رشته‌ی مشاغل خانگی در قالب مستقل و پشتیبان، تشکیل شده که 40 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان صادر شده است.

 

وی گفت: تعاونی‌های فعال استان 5300 مورد است و تعاونی‌های فعال زنان استان 685 تعاونی با 5400 نفر اشتغالزایی هستند.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 21 کاریابی غیردولتی در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در شش ماهه‌ی نخست سال حدود 8000 نفر به کاریابی‌ها مراجعه و به‌عنوان کارجو ثبت‌نام کردند که 43 درصد از این تعداد، زن بودند.

 

رحمانی یادآور شد: قریب به 51 درصد افراد ثبت‌نامی فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند اما 70 درصد افراد جویای کار فاقد مهارت بوده و مشکل اساسی استان و بازار کار مهارت است.

 

وی با بیان اینکه 3500 نفر از ثبت‌نام شدگان از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند که 41.5 درصد مربوط به بانوان بوده است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما در بخش زنان و مردان در افراد شاغل و بیکار، فقدان مهارت است و این مسأله را در کارگروه اشتغال تأکید و مکاتبات متعددی ارائه کردیم.

 

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: