جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 آبان 1395     
در حاشیه دیدار صمیمی معاون توسعه ی منابع انسانی شهرداری تهران با کارکنان منطقه 12 مطرح شد:
آموزش های کارکنان شهرداری تهران باید متناسب با نیازهای سازمانی باشد

توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: آموزش های کارکنان شهرداری تهران باید متناسب با نیازهای سازمانی باشد.

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه ی نشست نظارت دوره ای معاونت توسعه ی منابع انسانی از این منطقه و دیدار صمیمانه مدیران حوزه منابع انسانی با کارکنان این منطقه با بیان این مطلب افزود:  مجموعه مدیریت شهری تهران به موضوع مهارت آموزی کارکنان شهرداری تهران  به عنوان یک ضرورت جدی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه آموزش هایی که به همکاران  مجموعه مدیریت شهری درسطوح مختلف داده می شود باید ارتباط مستقیمی با شغل سازمانی افراد داشته باشد ؛ ادامه داد: آموزش کارکنان شهرداری در حوزه هایی که فعالیت می کنند نمی تواند تنها جنبه عمومی داشته باشد ، به عنوان مثال اگر فردی در حوزه شهرسازی فعالیت می کند ؛ باید با قوانین و مقررات و ابزار شهرسازی آشنا باشد.

تشکری هاشمی تاکید کرد : در تمامی حوزه ها ، آموزش های تخصصی به کارکنان شهرداری در اولویت قرار دارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه جهت دهی آموزش های پودمانی به سمت برگزاری دوره هایی براساس نیازهای اصلی سازمان ها خواهد بود ؛ یادآور شد: اگر همکاران مجموعه شهرداری تهران در یکی از دوره های آموزشی شرکت می کنند ؛ در قدم اول باید این آموزش ها در جهت رفع نیاز سازمان تحت فعالیتشان باشد.

وی با اشاره به اینکه کارکنانی که 176 ساعت سقف دوره های آموزشی در نظر گرفته را بگذرانند ؛ می توانند از مزایای پاداش مربوطه و ارتقائ گروه شغلی خود برخوردار شوند ؛ بیان کرد:. در خصوص ادامه تحصیل  دوره های اکادمیک دانشگاهی نیز یکی از تصمیماتی که گرفته شد ؛ هدایت تحصیلی همکاران است تا در فرآیند تحصیلات تکمیلی، این عزیزان در رشته هایی که مورد نیاز شهرداری و سازمان های این مجموعه است ؛ فارغ التحصیل شوند  .

تشکری هاشمی با اشاره به  برگزاری بازدیدهای میدانی از مناطق و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران تاکید کرد: مهمترین هدف گذاری که برای بازدید میدانی مجموعه توسعه منابع انسانی شهرداری تهران وجود دارد ؛ در قدم اول دیدار با همکاران فعال و خدوم شهرداری تهران است که در طول سال  زحمت های زیادی را برای رفع مشکلات شهروندان متحمل می شوند و در این زمینه تقدیر و تشکری از همکاران نمونه شهرداری تهران انجام می شود.

وی با اشاره به هدف دوم دیدارهای صمیمانه با کارکنان شهرداری تهران گفت: کارکنان شهرداری نیز به مانند تمامی شهروندان امکان دارد مشکلاتی داشته باشند و از همه مهمتر امکان دارد این مشکلات به نوعی برای آنها محدودیت ایجاد کند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در جلسات دوره ای از نزدیک با مسائل و مشکلات کارکنان شهرداری آشنا می شویم ؛ افزود: مهمترین بخش در دیدارهای دوستانه و صمیمی با  کارکنان شهرداری این است که مشکلات این افراد را می شنویم و دسته بندی می کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کارکنان شهرداری تهران عمومی و برخی مشکلات فردی است ؛ ادامه داد: اولین مشکلی که کارکنان شهرداری تهران در ملاقات های حضوری مطرح می کنند؛ بحث امنیت شغلی آنهاست.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بخشی از نیروهای انسانی فعال در مجموعه شهرداری تهران توسط شرکت های تامین نیرو منابع انسانی و به صورت نیروهای پیمانکار در مجموعه فعالیت می کنند گفت : این افراد همیشه احساس نگرانی نسبت به عدم تمدید قراردادهای کاری خود برای سال بعد را دارند.

به گفته وی؛ با توجه به فراوانی این درخواست و همچنین تاکید شهردار تهران این مساله را به عنوان یکی از هدف های اصلی در برنامه ملاقات با همکاران دنبال می کنیم ، خوشبختانه مکانیزم حل این مشکل اتخاذ شده و در جلسات  کارشناسی مدل و شیوه رفع آن را استخراج کرده ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک در خصوص موضوع ثبات و امنیت شغلی همکاران تصمیمات خود را  اعلام می کنیم ؛ بیان کرد: این تصمیمات به گونه ای است که آرامش و اطمینان را در همکاران ایجاد می کند و در عین حال همان ضوابط و مقررات نیروهای قراردادی در ملاحظات ما مد نظر است .

وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به مسکن و تامین هزینه درمان بیشترین فراوانی را در درخوات های کارکنان شهرداری به خود اختصاص داده است ، یادآور شد: خوشبختانه تا کنون توانسته ایم حدود 50 درصد از همکاران شهرداری تهران را در تعاونی مسکن عضو کرده و درمورد صاحب مسکن شدن این افراد قدم های خوبی برداشته شده است به گونه ای که بخشی از این افراد توانسته اند خانه های خود را تحویل و در آن مستقر شوند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه برخی از تعاونی های مسکن کارکنان شهرداری در فرآیند ساخت ، دچار مشکلاتی شده اند ؛ تاکید کرد: تمامی مشکلاتی که پیش پای تعاونی های مسکن کارکنان شهرداری تهران وجود دارد ؛ یک به یک شناسایی شده است.

به گفته وی؛ یکی از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر تعاونی های مسکن با آن روبه رو هستند ؛ تامین منابع مالی برای ساخت و ساز است که خوشبختانه  با همکاری بانک شهر قرار است تا وام 50 میلیون تومانی برای همکارانی که مسکن آنها در انتظار تامین منابع مالی است اعطا شود.

تشکری هاشمی با اشاره به مشکل درمان کارکنان شهرداری تهران نیز توضیح داد: مشکلات درمانی کارکنان شهرداری تهران به دو بخش بیمه و تامین هزینه بیماری های صعب العلاج تقسیم می شود ، برخی از کارکنان به رغم اینکه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و از خدمات بیمه تکمیلی نیز برخوردار هستند ؛ اما همچنان این حس در آنها وجود دارد که بیمه شهرداری ؛ بیمه مطمئن تری برای آنهاست.

وی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای تقویت پوشش بیمه ای کارکنان شهرداری هستیم ؛ یادآور شد:  تامین هزینه های مورد نیاز برای درمان بیماری های صعب العلاج نیز یکی از درخواست های برخی از همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران است ،   به دلیل هزینه بالای درمان این بیماریها که فشار زیادی را به خانواده این افراد وارد می کند ؛ بنا به دستور شهردار تهران حمایت از خانواده هایی که بیماری های خاص دارند در اولویت قرار گرفته که در صورت مراجعه و درخواست این عزیزان ؛ آنها به کمیسیون پزشکی معرفی می شوند تا بتوانیم  بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز این افراد را تامین کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مساله استخدام فرزندان کارکنان آخرین مشکلی است که در جلسات حضوری مطرح می شود؛ تاکید کرد: متاسفانه فرزندان بسیاری از همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران برای  پیدا کردن کار با مشکلات زیادی مواجهه هستند و در این زمینه  تقاضاهایی را مطرح می کنند ، گرچه برای حل این مشکل دست ما بسته است و همیشه شرمنده دوستان هستیم؛ اما تلاش می کنیم در چارجوب رفتارهای قانونی و در مواردی که امکان پذیر باشد؛ در کنار خانواده همکارانمان باشیم اما  به دلیل محدودیت جذب نیرو؛ این امکان در شهرداری تهران فراهم نمیشود.

موضوعات رفاهی، مسکن و ارتقای شغلی بیشترین درخواست کارکنان شهرداری منطقه 12 از معاون شهردار تهران

شهردار منطقه 12 تهران نیز گفت: موضوعات رفاهی ، مسکن و ارتقاء شغلی بیشترین درخواست کارکنان این منطقه از معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بود.

عابد ملکی در حاشیه ی بازدید میدانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به همران مدیران این حوزه از منطقه 12 با بیان این مطلب افزود: موضوع توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین برنامه های شهرداری تهران در سال های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده بهتر از این منابعی که در اختیار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار دارد؛ از مهمترین وظایف مدیران است ؛ ادامه داد: تصور ما بر این است که اداره شهر تهران و رفع نیازهای شهروندان توسط کارکنان شهرداری تهران انجام و پیگیری می شود.

شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به اینکه بهتر کار کردن کارکنان شهرداری اثر مستقیمی بر شهر و شهروندان خواهد داشت ؛ گفت : خوشبختانه جلسه ای که با حضور معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران برگزار شد ، تاثیر خوبی بر همکاران داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه صمیمی موضوعات  کلی و عام ترتوسط همکاران با معاون شهردار تهران مطرح شد ؛ تاکید کرد: اقدام مثبت دیگری که بعد از جلسه رسمی معاون و مدیران حوزه منابع انسانی شهرداری تهران صورت گرفت ،  نشست صمیمانه با کارکنان این منطقه بود و معاون شهردار تهران به صورت انفرادی مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد.

ملکی با اشاره به اینکه تعدادی از موضوعات مطرح شده در این جلسه قابل حل است ؛ یادآور شد: حتی اگر موضوعاتی به لحاظ قانونی قابل حل نباشد ؛ انجام یک گفت و گوی دو طرفه کارکنان با معاون شهردار تهران در همکارانمان ایجاد انگیزه می کند و  امیدوار هستیم که  این جلسات اثرات خود را بر روی موضوعات شهروندی و نیازهای شهروندان داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: