جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
قصدکره شمالی برای پرتاب یک موشک بالستیک

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، از آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک موشک بالستیک میان بُرد ظرف سه روز آینده خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری دیلی صباح، شبکه خبری «فاکس» نیز گزارش داد که این کشور کمونیست جنوب شرقی آسیا پرتاب این موشک بالستیک را برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده برنامه ریزی کرده است.

کره شمالی که در حال حاضر به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی خود از سوی سازمان ملل و جامعه بین المللی تحت تحریم قرار دارد، طی سال جاری به آزمایشهای موشکی متعددی دست زده است که آخرین آن، بیستم اکتبر انجام شد.

ارتش های دو کشور آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که آخرین آزمایش موشکی کره شمالی که احتمالاً مربوط به پرتاب یک موشک میان بُرد موسوم به «موسودان» بود، در فاصله زمانی کوتاه پس از پرتاب شکست خورد. گفتنی است که این آزمایش موشکی به رغم امکان وضع تحریمهای بیشتر از سوی سازمان ملل انجام شد.

«مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن» اعلام کرد که روند کنونی احتمال اقدام از جانب دولت آینده آمریکا را طی دوران انتقال قدرت در واشنگتن در ماه دسامبر مطرح می سازد.

لازم به ذکر است که کره شمالی نخستین آزمایش هسته ای خود را در سال ۲۰۰۶ به مرحله اجرا درآورد. چهارمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در ماه ژانویه و پنجمین و آخرین آزمایش این کشور در نهم سپتامبر انجام شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: