جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
استقرار پایانه برکت در ابتدای مسیر مهران به سمت مرز برای تسهیل تردد اتوبوس های بین شهری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رابطه با ایام اربعین حسینی گفت: برطبق پیش بینی ها تعداد زائرین در سال جاری به نسبت سال گذشته از رشدی 25 درصدی برخوردار باشد و اگر این تعداد زائر از طریق مرز مهران اقدام به خروج از کشور کنند قطعا با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم بود.

مهندس داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: به کلیه دستگاه های ذیربط و زائرین توصیه می شود که تقسیم بندی زائرین در سه مرز (شلمچه، چذابه و مهران) رعایت شود تا مشکلی در عبور و مرور زوار پیش نیاید.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی شده که زائرین استان های شمالی و شمال غربی کشور از مرز مهران عبور کنند و زائرین استان هایی که در لایه مرکزی کشور واقع شده اند برای عبور از مرز چذابه اقدام نمایند و همچنین زوار استان های خراسان و اصفهان و سیستان و بلوچستان برای عبور از کشور از مرز شلمچه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خروج زائرین خارجی از مرز شلمچه انجام می گیرد، اظهار داشت: تقسیم بندی عبور زائرین از سه مرز مشخص (شلمچه، چذابه و مهران) توسط ستاد مرکزی اربعین و با هماهنگی دستگاه های اجرایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به زائرین حسینی توصیه می شود برای اخذ ویزا حتما از طریق سامانه سما (وابسته به سازمان حج و زیارت) اقدام نمایند تا گرفتار ویزای جعلی نشوند و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شود.

وی بیان کرد: برای تسهیل رفت و آمد زائرین در سال جاری اقدامات عمرانی بسیاری انجام شده و در استان های ایلام و خوزستان به نسبت سال گذشته پارکینگ های بیشتری برای وسایل حمل و نقل عمومی زائرین حسینی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه کمربندی مرز مهران به بهره برداری رسیده است، اذعان داشت: در ابتدای مسیر مهران به سمت مرز برای تسهیل تردد اتوبوس های بین شهری اقدام به استقرار پایانه برکت شده است.

مهندس کشاورزیان تاکید کرد: هرگونه تردد با وسیله نقلیه شخصی به سمت نقطه صفر مرزی ممنوع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان با بیان اینکه به زودی سالن مسافری جدید در پایانه مرزی شلمچه به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: از زائرین گرامی تقاضا داریم برای تسهیل عبور و مرور از مرز قوانین را رعایت نمایند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: