جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
اعلام محدودیت تردد خودروهای سنگین در ایام اربعین حسینی

به گزارش گروه  حمل و نقل عمومی  شهری شهرداری نیوز،  رئیس پلیس راهور ناجا در نشست مطبوعاتی با حضور کلیه دستگاه های خدماتی و امدادی اعم از سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین گفت: محدودیت هایی برای تردد خودروها در مسیرهای مرزی ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز، سردار تقی مهری در ادامه این نشست مطبوعاتی افزود: برای تردد خودروهای سنگین در مسیرهای مرزی مهران واقع در استان ایلام یک هفته قبل و یک هفته بعد از ایام اربعین حسینی ممنوعیت تردد اعمال می شود بالاخص برای کامیون ها و تریلی البته خودروهای حامل مواد فاسد شدنی و سوختی مستثنی از این ممنوعیت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر استان کرمانشاه و خوزستان نیز 2 روز قبل و 2 روز بعد از ایام اربعین محدودیت تردد برای خودروهای سنگین وجود دارد، تصریح کرد: برای جابجایی زائرین در ایام اربعین حسینی از اتوبوس های درون شهری شرکت واحد استفاده نمی شود چرا که این اتوبوس ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند و برای تردد برون شهری طراحی نشده اند.

وی با بیان اینکه بنا به ظرفیت جاده های مرزی باید تدابیری برای تردد زائرین در این ایام اتخاذ کرد، اظهار داشت: به بخش اورژانس کشور پیشنهاد می شود در ایام اربعین حسینی بیشتر از آمبولانس های هوایی در شرایط اضطراری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای کنترل زائرین در سطح کشور در مرزهای شلمچه و چذابه برنامه های مفصل و گسترده ای دراد حتی زائرین خارجی نیز مورد کنترل قرار می گیرند و بر اساس این کنترل، زائرین به سمت مرزها هدایت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کنترل وسایل حمل و نقل عمومی (اتوبوس) در جابجایی مسافران از طریق سازمان راهداری انجام می شود، بیان کرد: تعداد زائرین اربعین حسینی در سال جاری به نسبت سال گذشته قطعا با افزایش چشمگیری همراه خواهد بود لذا باید تمهیدات نیروهای پلیس (بالاخص در هدایت زائران به سمت سه مرز مشخص برای ورود و خروج) بیشتر و قوی تر شود.

سردار مهری عنوان کرد: با استقرار قرارگاه اربعین حسینی در استان ایلام و خوزستان کنترل زائرین داخلی و خارجی به صورت میدانی توسط نیروی انتظامی انجام می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان اذعان داشت: امیدواریم طبق برنامه ریزی های اولیه برای بازگشت زائرین به اندازه کافی وسایل حمل و نقلیه عمومی وجود داشته باشد همچنین کلیه ارگان های ذیربط در تلاشند تا خدمات دهی بهتری در سال جاری به نسبت سال گذشته به زائرین انجام شود چرا که این اقدام موجب تقویت نظام مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی،رئیس پلیس راه راهور ناجا با حضور در این نشست مطبوعاتی گفت: در سال گذشته به دلیل ازدیاد تردد خودروهای سنگین در گردنه های با عرض کم محدودیت های تردد برای این خودروها از یک هفته قبل و یک هفته بعد از ایام اربعین حسینی در مرز مهران اعمال شد.

وی ادامه داد: از 20 آبان ماه تا 6 آذر اوج تردد زائرین در مسیرهای مرزی است لذا این شلوغی و تردد موجب بروز مشکلات بسیاری برای زائرین می شود و بهتر است در این ایام ممنوعیت های تردد اعمال گردد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پایان اظهار داشت: این محدودیت تردد برای خودروهای سنگین در سال جاری از یک هفته قبل و یک هفته بعد از ایام اربعین حسینی اعمال می شود و حاملین مواد فاسد شدنی و سوختی شامل این محدودیت ها نمی شوند.

مسلم خوانی، مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور با حضور در این نشست مطبوعاتی بیان کرد: اتوبوس های بین شهری وظیفه جابجایی زائرین حسین را از مبدا به مقصد و بالعکس را در این ایام برعهده دارند البته برچسب های کاروان زائرین حسینی بر روی اسن اتوبوس ها نصب شده است.

گودرزی، سخنگوی ستاد اربعین حسینی در پایان این نشست مطبوعاتی گفت: 650 هزار زائر تاکنون نسبت به اخذ روادید اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: اقبال زائرین به سمت مرز مهران بسیار است و از مسئولین خواهشمندیم در تقسیم بندی زائرین برای عبور از سه مرز مشخص (شلمچه، چذابه و مهران) اقدام نمایند و جابجایی مسافران از مبدا تا مقصد به صورت مستقیم انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: