جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
واكنش به شايعات درباره علی جنتی

روزنامه آرمان نوشت: دیروز در جريان صحبت‌هاي مخالفان و موافقان سيد‌رضا صالحي اميري گزينه دولت براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در صحن علني مجلس، سيد احسان قاضي‌زاده هاشمي نماينده فریمان نيز به عنوان مخالف گفت:«... اگر خبر نداريد دليل بركناري آقاي جنتي چيست، حتماً روزي برايتان خواهم گفت، اما الان چيزي نمي‌گويم؛ چراكه از رهبر معظم انقلاب آموخته‌ام مراقب گفتن‌ها و نگفتن‌ها باشم... »
 
در اين شرايط حجت‌ا... ايوبي رئيس سازمان سينمايي با نگارش يادداشتي نسبت به شايعات و این اظهارنظر واكنش نشان داد. ايوبي در ابتداي اين يادداشت تاكيد كرده:«عالمي را يك سخن ويران كند / روبهان مرده را شيران كند. گويي ديگر رسم شده كه پس از جابه‌جايي يك مدير به هر بهانه‌اي بايد پچ پچه‌ها آغاز شود.
 
بدگماني، بدگويي و اتهام و افترا قبح گذشته را از دست داده. و چه مصيبتي بالاتر از اين.» رئيس سازمان سينمايي ادامه داده است: «هيچ دليلي ندارد كه وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين قاعده بد استثناء شود. در شرايطي كه اهالي فرهنگ و هنر روزگار تازه‌اي از ادب و احترام و رونق را مي‌آزمودند، تلاطم و حرف و حديث و سنت ناپسند پشت سرگويي آغاز شد. در اين جهانِ جهاني شده كه فرصتي بي‌مانند براي ارتباطات پديد آمده برخي اما ويروس گونه به جانِ آبروي مردم افتاده‌اند.
 
مي‌تازند، محكوم مي‌كنند و شنيده‌ها و نشنيده‌ها را وسيله‌اي براي عقده گشايي‌های خود قرار مي‌دهند.» ايوبي افزوده است: «خبرهايي كه ازناكجاآبادها مي‌آيد و در فضاهاي مجازي و غيرمجازي آنقدردست به دست مي‌شود تا بي‌اصالتي اش در لابه‌لاي اين همه غوغا گم شود. در اين بين از ناكجايي خبري بر حمايت وزير محترم پيشين از كارگرداني كه او را به وقار و احترام مي‌شناسند منتشر و حمايت طبيعي وزير از اهالي هنر را در كارگاه ذهن و جان بدگمان خود به گونه‌اي ديگر تفسير و زبان به بهتان و ناسزا گشوده‌اند.» مدیر سینمای ایران درباره اتهام منتسب شده به جنتی تاکید کرده است: «دستور وزیر برای حمایت از هنرمند ان در چارچوب ضوابط امری پیوسته و دائمی است در وزارت فرهنگ.
 
رسیدگی به امور کسانی که در لابه‌لای بوروکراسی پیچیده و‌ هزار توی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان سینمایی گرفتار می‌شوند همواره بوده، هست و خواهد بود. آنها که بی محابا تیر از کمان سخن می کشند بخوانند یک بار دیگر این سخن مولانای بزرگ را که: نکته‌ای کان جست ناگه از زبان / همچو تیری دان که آن جست از کمان/چون گذشت از سر جهانی را گرفت/ گرجهان ویران کند نبود شگفت.
 
و بدانند که این طوفان‌ها فروخواهد نشست.» ايوبي در نهايت تاكيد كرده است:«غبارها خواهد رفت و حقايق مي‌ماند. فرهنگ و دين و سنت‌هاي ما نكوهش مي‌كند اين بي‌اخلاقي‌ها را به هر نامي كه باشد. بدگماني، اتهام و پشت سرگويي به هر نامي و به هر شيوه‌اي محكوم است و ناپسند. و تلاش‌هاي علي‌جنتي و ديگر خادمان سربلندي كشور در جاي خود محفوظ است و ماندگار.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: