جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آبان 1395     
آمریکا، تحریم‌ها علیه سودان را تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های کشورش علیه سودان را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد و گفت: اقدامات و سیاست‌های خارطوم همچنان تهدیدی علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه "سودان تایمز"، وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ از تلاش‌های دولت سودان در مبارزه با تروریسم و افزایش همکاری‌های این کشور با واشنگتن استقبال کرد.
 
این در حالی است که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده بود ما در ضمن آنکه مقابله با تروریسم را یک هدف مهم برای آمریکا قلمداد می‌کنیم به تعامل با دولت سودان در زمینه حمایت از حقوق بشر، حل درگیری‌های داخلی، رسیدگی به نیازهای انسانی، بهبود ثبات منطقه‌ای و پیشبرد آزادی‌های سیاسی و همچنین آشتی و پاسخگویی ادامه می‌دهیم.
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دستوری صادر کرد که براساس آن چند سری تحریم‌های آمریکا علیه سودان که در تاریخ نوامبر ۱۹۹۷ اعمال شدند و موجب محدود شدن تجارت و سرمایه‌گذاری آمریکا با سودان و مسدود شدن دارایی‌های دولت سودان شده‌اند را ادامه پیدا خواهد کرد.
 
در عین حال، این دستور اوباما شامل تحریم‌های بیشتر مربوط به درگیری در منطقه دارفور می‌شود که در سال ۲۰۰۶ با دو حکم اجرائی اعمال شدند.
 
اوباما در نامه‌ای به روسای دو مجلس کنگره آمریکا با ارجاع به احکام اجرائی مربوط به تحریم‌های سودان به تاریخ‌های ۳ نوامبر ۱۹۹۷، ۲۶ آوریل و ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ عنوان کرد که بحرانی که در اثر تداوم اقدامات و سیاست‌های دولت سودان به وجود آمده و عامل این تحریم‌ها بود هنوز حل نشده است.
 
وی تاکید کرد: این اقدامات و سیاست‌ها همچنان تهدیدی نامعمول و غیرعادی را متوجه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا می‌کند.
 
علاوه بر آن وزارت امور خارجه آمریکا در یک بیانیه جداگانه این تمدید تحریم‌های آمریکا علیه سودان را کم اهمیت دانسته و گفت: این یک تصمیم فنی و بخشی از فرایند عادی و سالانه است که در عین حال قابلیت رئیس جمهور برای اعمال کاهش تحریم‌ها در هر زمانی در آینده را نیز در نظر می‌گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: