جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آبان 1395     
اظهارات یک نماینده مجلس درباره واردات هوندا

ک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات هر کالایی به جز کالاهای تولید شده توسط رژیم صهیونیستی مشروط به اینکه در چارچوب قوانین مصرح و تعریف شده کشور باشد، نباید دستخوش رفتار دوگانه و سلیقه شود.

 
محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هوندای ژاپن برند شناخته شده‌ای است که در بسیاری کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، برزیل، تایلند و چین کارخانه‌ دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو و نیویورک خرید و فروش می‌شود. بسیار طبیعی است سهام چنین شرکت مطرحی توسط سرمایه‌گذاران از ملیت‌های مختلف خرید و فروش شود اما اینکه ما در ایران خود را از برخی محصولات این خودروساز برجسته به بهانه آمریکایی بودن محروم کنیم و مثلا فلان مدل آن را شماره‌گذاری نکنیم، رفتاری سلیقه‌ای است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: هوندا از گذشته بخشی از بازار موتورسیکلت و خودروی کشور را در اختیار داشته است که البته با تشدید تحریم‌های غرب سهم این برند از بازار خودرویی کشور به شدت کاهش یافت. به جای واردات خودروهای با آلایندگی بالا از چین و برخی کشورها بهتر است خودروهایی با آخرین استانداردهای فنی، زیست محیطی و تکنولوژیکی وارد کشور شود.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در بسیاری موارد از کالای غیرخودرویی نیز از آمریکا واردات داریم و رفتار دوگانه در این باب غیرقابل قبول است.
 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی مبادلات علمی، دانشی، فنی و تکنولوژیک به جز رژیم صهیونیستی با سایر کشورهای جهان دارد. این مسئله موجب رشد فناوری کشور شده و به نفع اقتصاد مقاومتی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: