جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آبان 1395     
معاون شهردار تهران در جمع معاونان ترافيك مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد:
آغاز مطالعات ترافيكي راه اندازی خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین (HOV)

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران در جلسه شوراي معاونان حمل و نقل و ترافيك شهرداری های مناطق 22 گانه پایتخت كه با دو موضوع بررسي پيام‌ هاي مردمی مربوط به اين معاونت در سامانه نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) و تجارب مديريت شهري در آغاز سال تحصيلي و در هفته نخست مهر برگزار شده بود، تحليل پيام هاي شهروندان و واكنش دقيق و سريع نسبت به آنها در عمل و استفاده از تجربيات بازگشايي مدارس و شروع سال تحصيلي جاری براي سال آتی را مورد تأكيد قرار داد.

افخم السادات فاطمي مدير سامانه نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) از كاهش 17 درصدي پيام هاي شهروندان در مورد مسائل و مشکلات مربوط به معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در نيمه نخست سال جاري خبر داد و گفت: موضوعاتي همچون اشکالات كارت بليت هاي الكترونيك، عملكرد شركت هاي خصوصي تاكسيراني و وضعيت پارك حاشيه اي در پایتخت، بيشترين پيام هاي مردمي مربوط به این معاونت را در اين مدت به خود اختصاص داده اند.

دكتر مازيار حسيني نيز با اعلام اين كه پيام هاي سامانه 1888، از اين نظر مهم هستند كه به مسئولان اجرايي در دو محور مصاديق و موضوعات و نيز كاركرد، قدرت شناخت و تصميم سازي مي دهند، ‌تأكيد كرد: نگاه مديران شهري به سامانه 1888، بايد از جنس مصداقي و عملكردی باشد و بايد ضمن تحليل پيام هاي مردمي، با واكنش دقيق و سريع نسبت به آنها از طريق بررسي و رسيدگي به موقع و کامل نسبت به انتقادات، پيشنهادات و مطالبات مردم اقدام نماییم و اين مهم را فراموش نكنيم كه مجموعه اقداماتي كه در مديريت شهري انجام مي شود، براي اين است كه كيفيت زندگي شهروندان را بالا ببريم.

فعاليت در حوزه حمل و نقل و ترافيك شبيه ورزش های تیمی است نه انفرادی

معاون شهردار تهران با اشاره به اهميت مشاركت شهروندان در اداره شهر به طُرق گوناگون از جمله تذكر به مسئولان در خصوص مسائل و مشكلات موجود و حضور در فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي، اظهار كرد: به عنوان نمونه، كشور پر حادثه اي همچون ژاپن، 230 هزار آتش نشان رسمي دارد، در صورتي كه بيش از 4 برابر آن، يعني يك ميليون آتش نشان داوطلب دارد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه با توجه به شروع فصل بارش، نيازمند مديريت بارندگي هاي فصلي هستيم، تصريح كرد:  به عنوان نمونه، خطوط ترافيكي از جمله خط كشي هاي عابر پياده در موقع بارندگي سُر مي شوند و از این رو، حداكثر تا آخر پاييز هر 22 منطقه پایتخت، بايد نسبت به مُضرّس نمودن و ايجاد اصطكاك از طریق دندانه دار کردن خطوط عابر پياده اقدام نمايند تا تصادفات احتمالي كه ممكن است به دليل سُر خوردگي بر روي خط كشي ها رُخ دهد تا جای ممكن كاهش یابد.

وي با تأكيد بر اين كه موفقيت در مجموعه اي همچون حوزه حمل و نقل و ترافيك، نيازمند كار گروهي موفق است و تك تك اعضاي گروه بايد در پُست خود خوب بازي كنند تا تيم بتواند خوب نتيجه بگيرد، اضافه كرد: فعاليت در این حوزه همچون ورزش هاي تيمي مثل فوتبال و واليبال است و در اين حوزه نمي توان همچون ورزش های انفرادي مثل كُشتي و پينگ پُنگ عمل كرد و از اين رو، كار تيمي عمود خيمه فعاليت هاي حمل و نقلي است.

انتخاب حداقل يك «ميدان نمونه ترافيكي» در هر منطقه

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر منطقه بايد حداقل يك ميدان را به عنوان «ميدان نمونه ترافيكي» انتخاب و اصلاحات هندسي لازم به منظور كاهش مشكلات و افزايش كارآيي اين ميدان انجام شود، اظهار كرد: با توجه به شرايط اجتماعي و فرهنگي کشورمان با استفاده از الگوهاي موفق بين المللي برای بهبود ترافیک شهرمان، نسخه هاي بومی و داخلي بپيچيم و با اولويت قرار دادن حمل و نقل عمومي، به جاي انجام كارهاي خيلي بزرگ، كارهاي كوچك را خيلي خوب انجام دهيم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه در بحث سرويس مدارس، باید كار ويژه اي انجام شود تا با استفاده از ناوگان استاندارد سرويس مدرسه، بتوانيم تمام دانش آموزان و حتي دانشجويان پایتخت را تحت پوشش قرار دهيم و می بایست اين كار براي سال تحصيلي آينده انجام شود، تصريح كرد: همه رانندگان، خودروهاي سرويس مدرسه را بايد مانند سدهای بتوني فرض كرده و به محض توقف این خودروها، به طور کامل بايستند تا دانش آموزان با ايمني كامل، سوار شده و از آن پیاده شوند.

وي در پايان با تأكيد بر لزوم مطالعات طرح هاي ترافيكي به منظور بهبود وضعیت موجود ترافيك از جمله مطالعات ترافيكي   راه اندازی خطوط ویژه خودروهاي چند سرنشين موسوم به HOV، خاطرنشان كرد: اين طرح در بسياري از شهرهاي پيشرفته جهان اجرا شده و به زودي مطالعات خطوطی كه اجراي این طرح از نظر زيرساختي در آنها قابل اجرا باشد را آغاز خواهيم كرد.

گفتني است در اين جلسه، دكتر وحيد نوروزي معاون امور مناطق سازمان ترافيك، گزارشي از اقدامات مديريت شهري در اجراي طرح استقبال از مهر ارائه نمود و معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق 5 و 6 نيز به صورت جداگانه‌ اقدامات به عمل آمده در این دو منطقه به منظور كنترل ترافيك در هفته نخست مهر را گزارش دادند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: