جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آبان 1395     
توسعه و ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی در کاهش تولید آلایندگی ها و تقلیل ترافیک حاِئز اهمیت است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: خودروها و سوخت مصرفی آنها اصلی ترین عوامل آلودگی هوای شهر تهران هستند.

عبدالکریم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: سوختهای صنعتی و خانگی نیز در افزایش میزان آلودگی زیست محیطی موثر می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: تغییرات اقلیمی، جهت بادهای قالب، مکان یابی صنایع و عدم همسویی آنها با قرارگیری در مسیر بادهای قالب موجب تجمع آلودگی بر آسمان کلانشهرها می شود.

وی با بیان اینکه پدیده حمل و نقل تاثیر بسزایی بر آلودگی هوای کلانشهرها بالاخص شهر تهران دارد، اظهار داشت: تا زمانی که ضریب سرنشین خودروها در تهران از 1و نیم نفر به 2 و نیم نفر افزایش نیابد همچنان پدیده های آلاینده زیست محیطی ناشی از سوخت و تردد خودروها در پایتخت وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها برای کاهش میزان آلودگی هوا به دنبال راهکارهای کم هزینه و با بهره برداری بالا هستند، بیان کرد: ایجاد حمل و نقل انبوه بر، توسعه خطوط ریلی و مترو و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مواردی هستند که در کشورهای توسعه یافته در راستای کاهش آلودگی هوا انجام می شوند.

حسین زاده با بیان اینکه تکمیل رینگ های مترو یکی از راهکارهای مهم در کاهش آلودگی هوا است، عنوان کرد: در بسیاری از کلانشهرها و کشورهای توسعه یافته اقدام به احداث پارکینگ برای خودروهای بین شهری در دروازه های ورودی شهر شده است لذا این راهکار در کاهش بار ترافیکی و میزان آلاینده های زیست محیطی ناشی از سوخت خودروها در کلانشهرها بسیار موثر است.

وی در ادامه این گفتگو اذعان داشت: توسعه و ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی سطحی (شامل اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) مطابق با شرایط جوی و نوع و میزان سوخت مصرفی در کاهش تولید آلایندگی ها و تقلیل ترافیک شهری حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان ادامه داد: استفاده از موتور تاکسی به لحاظ سوخت پاک و از نظر سطح ایمنی مسافر و همچنین استفاده از انرژی خورشیدی برای حرکت راهکاری بسزا در تنظیم میزان آلایندگی هوا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: