جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آبان 1395     
وجود سیاست روشن در انتقال تکنولوژی در همکاری های جدید خودرویی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید سیاست روشنی در جریان همکاری ها برای انتقال دانش و تکنولوژی به صنعت خودرو ایران وجود داشته باشد.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : در صورت وجود برنامه و سیاست روشن در همکاری ها و انتقال تکنولوژی و دانش فنی در راستا قطعا قراردادهای اخیر می تواند منافع صنعت خودرو ایران را تامین نماید.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید خودرویی ایده آل نمایندگان مجلس نیست ، افزود : هر چند به نظر می رسد قراردادهای جدید نسبت به همکاری های گذشته شرایط بهتری را برای خودروسازی ایران فراهم می کند.

وی تصربح کرد : با تحقق این جریان و دستیابی به دانش و تکنولوژی ، یقینا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یافته و می توان شاهد توسعه صادرات خودرو به کشورهای منطقه و حتی بازارهای جهانی بود.

به گفته وی در این سالها تکنولوژی به معنای واقعی به صنعت خودرو کشور وارد نشده به طوری که خودروسازی در ایران مدتهاست بواسطه واردات و مونتاژ متضرر می شود.

وی با اشاره به تجربه گذشته همکاری ها و عدم تمایل شرکتهای خارجی در انتقال دانش و تکنولوژی اظهار داشت : باید در جریان قراردادهای جدید توجه شود که بازار ایران محل تاخت و تاز و بازاری برای شرکتهای خارجی نشود.

وی در ادامه به نقش سرمایه گذاری در توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران پرداخت و اظهار داشت : امروز نمی توان به نقش مهم سرمایه گذاری به عنوان یکی از نیازهای مهم صنعت خودرو ایران اشاره نکرد هر چند سرمایه گذاری در ارتقاء و توسعه خودروسازی ایران اهمیت زیادی دارد اما معتقدم هر گونه سرمایه گذاری در این صنعت باید با اهداف  توسعه بازارهای صادراتی صورت گیرد.

نماینده اراک در مجلس دهم تصریح کرد : هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران می تواند جریان موثری را در خودروسازی کشور ایجاد نماید.

مقدسی همچنین به اهمیت خروج دولت از صنعت خودرو پرداخت و اظهار اشت  : امروز مهم تر از سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی های جدید در این صنعت ، خروج دولت از صنعت خودرو و خصوصی سازی واقعی در شرکتهای خودروسازی است که باید به شدت دنبال شود.

وی گفت : به هر میزان حضور دولت در بخش های اقتصادی به خصوص تولیدی و صنعتی کاهش یابد مسلما به نفع اقتصاد و تولید در کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : با کاهش سهم دولت در صنعت خودرو و واگذاری این صنعت به بخش خصوصی ، جریان رقابت پذیری و رشد کیفی در صنعت خودرو ایران هموار گردیده و شاهد توسعه خودروسازی در ایران خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: