جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آبان 1395     
گام های اولیه در مسیر خصوصی سازی در صنعت خودرو برداشته نشده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید باید داخلی سازی و ساخت قطعات خودروهای جدید در بالاترین سطح ممکن توسط قطعه سازان داخلی صورت گیرد.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : البته دستیابی به این شرایط مستلزم حمایت دولت و توسعه سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی است تا زمینه داخلی سازی انواع قطعات در کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توسعه سرمایه گذاری و تمرکز آن بر بخش های تحقیق و توسعه قطعا شاهد تحول و توسعه در حوزه طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

وی گفت : هر گونه سرمایه گذاری چه داخلی و خارجی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران می تواند جریان موثری را در خودروسازی کشور ایجاد نماید.

وی تاکید کرد : متاسفانه در این سالهای اخیر کمتر به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو توجه شده است چنانچه این مساله بر کیفیت خودرو و قطعات تولیدی تاثیر گذاشته است.

وی افزود : با سرمایه در حوزه تحقیق و توسعه و بومی سازی دانش و تکنولوژی مسلما کیفیت خودروها افزایش و قیمت تولیدات داخلی نیز منطقی خواهد شد ضمن اینکه جریان همکاری و تعاملات خودرویی نیز بر روند انتقال دانش و تکنولوژی و ارتقای سطح تولید و کیفیت خودروهای داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم همچنین با تاکید بر  نقش مهم سرمایه گذاری در توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی اظهار داشت : سرمایه گذاری یکی از نیازهای مهم کشور به خصوص در صنعت خودرو و قطعه سازی است  اما قطعا مهم تر از آن، خصوصی سازی در صنعت خودرو است .

اسماعیلی تصریح کرد : امروز  تنها راه نجات صنعت خودرو از مشکلات کنونی واگذاری این صنعت به بخش خصوصی است در حالی که تاکنون گام های اولیه در مسیر خصوصی سازی صنعت خودرو را برداشته نشده است.

وی گفت : به جهت اهمیت خصوصی سازی در صنعت خودرو به زودی این مساله در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار خواهد گرفت که چرا تاکنون به این مساله توجه نشده و پیشرفتی در این حوزه حاصل نشده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: