جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آبان 1395     
شهردار تهران در جلسه با مجمع نمایندگان استان تهران:
‎برخي از مشكلات مدنظر نمايندگان ريشه در نقصان هاي قانوني دارد

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران در جلسه عصر دوشنبه با نمایندگان استان تهران ابراز امیدواری کرد:همكاري و تعامل نزديك مجمع نمايندگان استان تهران و شهرداري پایتخت زمينه ساز حل مشكلات مردم و افزايش كيفيت زندگي مادي و معنوي شهروندان باشد.

محمدباقر قالیباف در جمع نمایندگان استان تهران پس از استماع نکات مطروحه از سوی نمایندگان استان تهران گفت: شما یک ساعت و نیم سوالات و مسائل متفاوتی را مطرح کردید که اگر بخواهم به همه سوالات پاسخ بدم، باید حداقل 4ساعت زمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ابعاد شهر تهران و مسائل آن به گونه اي است كه چندين جلسه كارشناسي سه تا چهار ساعته لازم است تا موضوعات گوناگون تبيين شود، تاکید کرد: دغدغه هايي كه نمايندگان محترم مطرح كردند، نيازمند توضيحات و زمينه هايي است كه طبيعتاً پاسخ به همه آنها در ظرف زماني اين جلسه نمي گنجد. بنابراين ناگزيرم در برخی موارد به صورت كلي مطالب را بازگو كنم.

شهردار تهران ادامه داد: از همه نمايندگان مجمع دعوت مي كنم كه در جلسات كارشناسي ما حضور  پيدا كنند. همكاران من كه رسماً هم به مجمع معرفي شده اند، همگی آماده هستند تا در حوزه هاي مختلف تخصصي موضوعات را تبيين كنند. به هر حال از دور درباره يكديگر و موضوعات مبتلابه حرف زدن، خيلي كمكي به حل مشكلات نمي كند.

قاليباف ضمن اظهار اين مطلب كه برخي از مشكلات مورد اشاره نمايندگان، ريشه در نقصان هاي قانوني دارد، گفت: به عنوان نمونه می توان به مواردی که درباره درآمدهاي پايدار و نماهاي شهري مطرح شد، اشاره كرد.

شهردار تهران در پاسخ به اظهارات يكي از نمايندگان درباره داشتن اختيارات ويژه در كميسيون ماده ٥ بيان داشت: قانون مجلس اين است كه شهردار تهران رييس كميسون ماده ٥ باشد، اما دوستان توجه نكرده اند كه اين كميسيون ٧ عضو دارد كه شش عضو ديگر آن همگي از دولت هستند. من در آن كميسيون تنها يك حق راي دارم و نه بيشتر. هر طرحي كه آنجا مطرح مي شود، بايد دست كم 4راي بياورد براي مصوب شدن.

قاليباف ضمن اشاره به ريشه دار بودن برخي از مشكلات شهر تهران در دهه هاي گذشته، نگاه تك بعدي به معضلات شهري را براي حل اين مسائل ناكارآمد دانست.

شهردار در پاسخ به چرايي رشد و گسترش شهر تهران ضمن اشاره به مصوبات مختلف در سالهاي ١٣٦٥ و ١٣٧٧، كه همگي در عالي ترين مراجع قانوني مصوب شده بودند، بيان كرد كه ما در طرح جامع، ابعاد شهر را چيزي حدود ١٠٠ كيلومتر مربع كاهش داديم.

وي با ذكر اين كه طرح "مجموعه شهري تهران" كه در دوره معاون اولي و در جلساتي به رياست خود دكتر عارف پيگيري مي شد، بعد از ايشان ابتر ماند و به نتيجه نرسيد، افزود: با حذف اين نگاه، به رغم اين كه ما ابعاد شهر را كوچك تر كرديم، اما شهرك هاي اقماري -كه خارج از كنترل شهرداري تهران هستند- بدون طرح و ضابطه رشد كردند. به طوری که اکنون مي بينيد كه پاكدشت به منطقه ٢٠ چسبيده است.

قاليباف مهمترين مساله حال حاضر تهران را توجه به مشكلات آب، هوا و خاك دانست و درباره نگرش هاي گوناگون به مساله آلودگي هوا توضيحاتي داد.

شهردار تهران ابراز اميدواري كرد: همكاري و تعامل نزديك مجمع نمايندگان تهران و شهرداري تهران، زمينه ساز حل مشكلات مردم و افزايش كيفيت زندگي مادي و معنوي مردم پايتخت باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: