جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آبان 1395     
افزايش سن معاينه فني خودروها در چند سال گذشته تصميم كارشناسي نبوده است

 به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تاکید بر اینکه كاهش سن معاينه فني بايد هر چه زودتر و قبل شروع پديده وارونگي به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد، افزود:افزايش سن معاينه فني خودروها در چند سال گذشته تصميم كارشناسي نبوده است.

سيد نواب حسيني منش با اشاره به كليات لايحه هواي پاك اظهارکرد: لايحه هواي پاك چند سال است كه از طريق دولت ،سازمان حفاظت محيط زيست وشهرداري تهران پيگيري شده است و خوشبختانه بر اساس همین تلاش ها كليات اين لايحه هفته گذشته در صحن علني مجلس به تصويب رسيد.

وي با اشاره به اینکه يكي از بندهاي این لايحه درباره اصلاح معافيت معاينه فني خودروها است ، در این باره گفت :اميدواريم موضوع كاهش سن معاينه فني خودروها، قبل از شروع پديده وارونگي هوا كه تا يك ماه ديگر آغاز مي شود ، به تصويب مجلس برسد.

حسینی منش با تاكيد بر اينكه موضوع معاينه فني خودروها با سلامت مردم ارتباط مستقيم دارد، اعلام کرد: شهر تهران هر سال با شروع آذرماه با موضوع آلودگي هوا دست به گريبان است بنابراین اميدواريم با توجه به اين شرايط حساس، مجلس شوراي اسلامي موضوع كاهش سن معاينه فني را در دستور كار قرار دهد.

وي با انتقاد از افزايش سن معاينه فني، خاطرنشان کرد: در سال ٨٩ با پيشنهاد افزايش سن معاينه فني موافقت شد كه دليل اين تصميم ناگهانی ازدحام خودروها در مراكز معاينه بود كه تقريبا به پاك كردن صورت مسئله منجر شد و گذر زمان نشان داد این تصميم به هیچ وجه كارشناسي به شمار نمی آمد و حالا اگر اين قانون اصلاح شود به شرايط شش سال پيش باز مي گرديم .

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اينكه امروز در كشورهاي پيشرفته بحث معاینه فنی از موضوع توجه به آلایندگی خودروها خارج شده است،اظها رکرد: در كشورهاي پيشرفته محور معاينه فني به سمت ايمني خودروها جهت گرفته است و موضوعاتی همچون كاهش تصادفات در راس اهداف دنبال می شود كه ما نيز بايد در این مسیرحركت كنيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: