جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 آبان 1395     
معاون شهردار تهران در جلسه ستاد ارتقاي سلامت اداري شهرداري تهران:
اجراي "طرح سنجش نگرش شهروندان و كاركنان به ميزان سلامت اداري شهرداري تهران"

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران، با اشاره به اجراي "طرح سنجش نگرش شهروندان و كاركنان به ميزان سلامت اداري شهرداري تهران" گفت: هدف از اجراي چنين سنجش هايي، اصلاح امور، افزايش سرعت در انجام كار و خدمت هر چه بهتر و بيشتر به مردم است.

سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد ارتقاي سلامت اداري كه با حضور معاونان و مديران ارشد شهرداري تهران برگزار شد،گفت : رسيدن به اين نكته كه چه اندازه توانسته ايم سازمان خود را به سمت سازمان مطلوب ارتقاء دهيم و چه ميزان در برطرف كردن نقص هاي سيستم موفق بوده ايم، موضوعاتي هستند كه بايد آنها را مورد توجه ويژه قرار دهيم.

معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران با بيان اين كه بهترين سنجش در چگونگي سلامت اداري در شهرداري تهران، بايد مقايسه بين گذشته و وضع حال و همچنين مقايسه دستگاههاي با كاركرد مشابه باشد، گفت: ماهيت فعاليت ارگان ها و سازمان ها متفاوت است و در عين حال، بايد هر نوع سنجشي در حيطه نگرش شهروندان، روشمند و دقيق انجام شود تا نتايج سنجش در جهت حفظ و ارتقاي سلامت اداري، مورد استفاده قرار گيرد.

به گفته تشكري هاشمي، آموزش و بازآموزي كاركنان و مديران سازمان‌ و ارتقاء آنها به سمت و سوي كسب شايسته گي ها نقش اساسي در تحول نظام اداري و ارتقاي سلامت سيستم اداري دارد.

وي با بيان اين كه تصميم گيري با  مشورت، قانون گرايي و قانون مداري، شفافيت در امور، پاسخگويي، نظارت سازماني و نيز نهادينه سازي فرهنگ پذيرش نقد و نقدپذيري، از جمله عوامل موثر در ارتقاي سلامت اداري است، گفت: در عين حال، بايد به عدالت در برخورد با كاركنان، بهبود وضعيت معيشتي ايشان و رعايت شايسته سالاري در سيستم توجه ويژه داشت.

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: ارزشيابي از عملكرد كاركنان و تقدير شايسته از ايشان و همچنين حساسيت نسبت به تخلف، مي تواند عامل تشويق افراد متعهد و وظيفه‌ شناس در سازمان و اصلاح رفتارهاي خارج از ضوابط و عرف  باشد و بدون ترديد، تحقق اين مهم سلامت نظام اداري را به دنبال دارد.

وي گفت: براي اصلاح رفتارها و سلامت نظام اداري، در گام اول بايد نگرش ‌ها و باورهاي اشخاص بر مبناي ارزشهاي ديني از جمله ، مسئوليت ‌پذيري، صداقت و امانتداري را در بين كاركنان تقويت كنيم.                               

 وي با تاكيد بر نقش انكارناپذير نيروي انساني بر سلامت سازماني، گفت: به منظور ايفاي هر چه بهتر اين نقش از سوي كاركنان، در مرحله نخست، بايد با اصلاح شرايط محيطي و استفاده از تكنولوژي و كاهش تصميمات سليقه اي  و در مرحله بعد، بايد با اجراي برنامه‌ هاي آموزشي - تربيتي. زمينه‌ هاي تحول دروني و پيشرفت معنوي كاركنان را فراهم آورد.

وي با تاكيد بر اين كه با برخورد عادلانه در روابط متقابل شخصي و احترام به كاركنان، مي‌ توان زمينه بهبود عملكرد و ارتقاي اخلاقي  در محيط كار را فراهم آورد گفت: در اسلام، مناصب  امانت ‌هاي الهي ‌اند و بنابراين، در انتخاب و واگذاري امور اداري به اشخاص، بايد صلاحيت ها و شايستگي هاي ايشان براي تصدي مشاغل، مورد توجه ويژه قرار گيرد و شايسته سالاري أساس انتصابات باشد تا در اين صورت همه از روند تصميمات احساس آرامش و امنيت بيشتري كنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: