جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آبان 1395     
شهردار منطقه 20 مطرح کرد:
آغاز به کار خط اکسپرس ورامین-میدان راه آهن در آینده ای نزدیک

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه20 با اشاره به آخرین وضعیت عملیات عمرانی امتداد خط 6 مترو گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از تملک های مربوط به ایستگاه ها انجام شده و کارشناسان شرکت مترو در حال انجام عملیات ژئوتکنیک و بررسی لایه های زمین شناسی هستند.

انجام بخش اعظمی از تملک های مربوط به امتداد خط 6 مترو در شهرری/آغاز به کار خط اکسپرس ورامین-میدان راه آهن در آینده ای نزدیک

سید احمد صفوی ضمن اعلام این خبر با تاکید بر اقدامات شهرداری منطقه در راستای تامین زیرساخت ایستگاه های خط 6 مترو اظهار کرد: امتداد خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد تا ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در منطقه 20 واقع شده و شهرداری منطقه در حال تامین ملزومات مورد نیاز برای اجرای عملیات عمرانی و تجهیز کارگاه ایستگاه هاست.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم معارضان مربوط به امتداد خط6 مترو تملک شده اند، گفت: در اطراف ایستگاه دولت آباد با یک سوله به عنوان معارض رو به رو هستیم و در ایستگاه صفائیه نیز ضروری است تا بخشی از فضای سبز تعیین تکلیف شود که در این خصوص هماهنگی های لازم با سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در حال انجام است.

وی از رایزنی شهرداری منطقه با سازمان میراث فرهنگی برای ساخت ایستگاه ابن بابویه در نزدیکی برج طغرل خبر داد و گفت: در ایستگاه رازی نیز با دو نوع معارض رو به رو بوده ایم؛ یک بخش از این معارضان سازمان بوستان هاست که در این خصوص به دنبال هماهنگی با سازمان بوستان ها هستیم و در مورد دیگر پایانه تاکسیرانی زکریای رازی مانع اجرای طرح محسوب می شد.

شهردار منطقه20 با اشاره به همراهی پلیس در انتقال تعدادی از خطوط پایانه تاکسیرانی به خیابان های اطراف ایستگاه زکریای رازی تصریح کرد: ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) هم با توجه به تملک هایی که از گذشته انجام شده، آزاد گشته است و مترو نیز عملیات عمرانی تجهیز کارگاه را تکمیل کرد. بر این اساس پس از تایید نقشه ها و کسب مجوزهای لازم اقدامات عمرانی حفر تونل آغاز می شود.

صفوی گفت: در تمامی ایستگاه ها اقدامات مربوط به تجهیز کارگاه اجرا شده و در حال حاضر کارشناسان مترو عملیات ژئوتکنیک و بررسی لایه های زمین شناسی را انجام می دهند.

به گفته صفوی یکی از مشکلات اجرای طرح امتداد خط6 مترو بحث های مربوط به میراث فرهنگی و نگاه سازمان میراث فرهنگی مبنی بر عدم حفاری زمین در محدوده شهرری است که در این خصوص جلسات بسیاری با حضور کارشناسان مترو و شهرداری منطقه 20 و مسئولان میراث برگزار شده است. به طوری که بدون کسب مجوز وموافقت میراث فرهنگی اقدامی در این خصوص انجام نخواهد شد.

وی در ادامه تاریخ اتمام امتداد خط 6 مترو در منطقه 20 را پایان سال 96 اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 45 هزار نفر از ایستگاه شهرری استفاده می کنند و مترو در ایستگاه جوانمردان نیز روزانه پذیرای حدود 25 هزار نفر از شهروندان است. بر این اساس با توجه به حضور چشمگیر مسافران در این ایستگاه ها پیش بینی می کنیم تا با اجرای عملیات عمرانی امتداد خط 6 روزانه 15 هزار نفر از ایستگاه های جدید استفاده کنند که این امر به شکل مشخصی منجر به کاهش بار ترافیک می شود.

شهردار منطقه 20 همچنین به اقدامات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش بار ترافیک منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: قرار است تا خط اکسپرس ورامین به میدان راه آهن از محدوده منطقه 20 عبور کند و پیش بینی شده تا در جوانمرد قصاب برای این خط ایستگاه تعبیه شود.

صفوی در پایان با اشاره به زمان اتمام این خط اکسپرس بیان کرد: ابتدا قرار بود پروژه تا پایان آبان ماه به اتمام برسد که وضعیت کنونی پروژه چنین چیزی را نشان نمی دهد اما امیدواریم در آینده شاهد افتتاح خط ورامین به میدان راه آهن باشیم.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: