جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آبان 1395     
خودروسازان در قراردادها و همکاری های خودرویی باید نگاهی صادراتی داشته باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان در  قراردادها و همکاری های خودرویی باید نگاهی صادراتی داشته باشد.

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : صنعت خودرو ایران برای اینکه بتواند به عنوان خودروساز در دنیا مطرح شود باید دیدگاه صادراتی داشته و در راستای تقویت صادرات در این صنعت تلاش نماید.

وی تصریح کرد : با چنین هدفی است که در همکاری های اخیر صادرات 30 درصد از محصولات مشترک پیش بینی و جزء شروط همکاری های خودرویی مورد تاکید قرار گرفته است .

وی یا اشاره به اینکه مشارکت با برند معتبر خارجی ، تضمینی بر صادرات بهتر در صنعت خودرو خواهد بود ،اظهار داشت : امروز توسعه بازارهای صادراتی رابطه مستقیمی با نحوه همکاری ها و  قراردادهای جدید خودرویی دارد.

وی تاکید کرد : مطمئنا بخشی از اهداف مورد نظر در  قراردادهای اخیر ، عرضه تولیدات مشترک با برندهای معتبر در بازارهای جهانی و صادراتی است.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم با تاکید بر لزوم افزایش سهم تولیدات جدید خودروسازان در بخش صادرات گفت : هر گونه توجه به تنوع در تولید و افزایش کیفیت و ارائه خودروهایی در رنج های متعدد قیمتی می تواند زمینه ایجاد بازار رقابتی و توسعه بازارهای صادراتی را فراهم نماید.

باستانی افزود : البته در همکاری های جدید باید تعهد فروش و صادرات در بازارهای خارجی بر عهده شرکای خارجی باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به لحاظ  کیفیت و قیمت خودروسازی در ایران  رقابتی شود ، افزود :  متاسفانه در این سالها انحصار ، مانع از توسعه کمی و کیفی و قیمتی در شرکتهای خودروسازی شده است از این رو ضرورت دارد تا شرکتهای خودروسازی تکلیف شان را در خصوص توسعه در این صنعت و سیاست کلی این صنعت مشخص نمایند.

وی در ادامه در خصوص حضور وزیر صنعت و معدن در کمیسیون صنایع مجلس در ارتباط با قراردادهای جدید خودرویی گفت : در جلسه‌ای که هفته جاری با حضور نعمت زاده وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس برگزار می‌شود، موضوع قراردادهای خارجی شرکت‌های خودروساز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده وزیر صنعت در این مورد به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ می‌دهد، تاکید کرد : سهم 60 درصدی رنو درتفاهم نامه با ایدرو و همچنین سایر قراردادهای خودرویی یکی از سوالات اساسی نمایندگان است که قرارشده وزیر صنعت در این رابطه توضیحات لازم را مطرح نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: