جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 مهر 1395     
طی6ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛
از ابتداي مهر ماه بالغ بر ١٤٨ هزار و ٦٤٠ خودرو براي دريافت معاينه فني مراجعه كرده اند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از مراجعه بيش از ٤٠٦هزار خودرو براي انجام معاينه فني طي 6ماه نخست سال جاري خبر داد.

سيد نواب حسيني منش با اشاره به اينكه در شش ماهه اول سال جاری در حدود 406هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران  مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد 101هزاردستگاه خودرو مردود و پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شده اند.

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اينكه مرحله نخست طرح كاهش كه از ابتداي مهر ماه به اجرا درآمد سبب شد، آن دسته از شهرونداني كه خود را ملزم به دريافت معاينه فني نمي دانستند هم براي معاينه فني مراجعه كنند گفت: از ابتداي مهر ماه تا روز گذشته ( ٢٧ مهر ماه ) بالغ بر ١٤٨ هزار و ٦٤٠ خودرو براي دريافت معاينه فني مراجعه كرده اند .

به گفته حسيني منش از اين تعداد ٤٠هزار خودرو مردود و پس از رفع مشكل مجاز به دريافت معاينه فني شده اند .

وي تاكيد كرد: آلودگي هوا يكي از مهمترين معضلات زيست محيطي كلان­شهر تهران محسوب مي­ شود. این در حالی است که بسياري از خودروهاي در حال تردد، فاقد مبدل كاتاليستي و یا غیرفعال براي فيلتر شدن گازهاي سمي خروجي از اگزوز هستند. نبود توجه جدي به رعايت استانداردهاي فني و زيست محيطي خودروها سبب شده وسايل نقليه موتوري موجود در چرخه­ حمل و نقل و ترافيك، سهم 80 درصدي در ايجاد آلودگي هوا را به خود اختصاص داده و تهران را در رديف آلوده ترين شهرهاي جهان قرار دهد.

حسيني منش تصريح كرد :در بسياري از كشورهاي اروپايي، معاينه فني خودروهايي كه تنها يك سال از زمان ساخت آنها مي­ گذرد الزاما ساليانه انجام مي‌شود، در حاليكه بر اساس نظر كارشناسان، كيفيت خودروهاي بسياري از كشورهاي اروپايي به مراتب بيشتر از كيفيت خودروهاي توليد داخلي است. همچنين آنها به اندازه ­ما با چالش آلودگي زيست محيطي مواجه نيستند اين درحاليست كه ما با معافيت ٥ ساله خودروها از معاينه فني مواجهه هستيم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: