جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مهر 1395     
تجهیز گذرگاه های عابرین پیاده به دستگاه پوش باتن دارای آلارم هاي ديداري و شنيداري

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از تجهیز  گذرگاه های عابرین پیاده به دستگاه پوش باتن دارای  آلارم هاي ديداري و شنيداري جهت ارتقاء ايمني عبور عابرين پیاده خبر داد.

مهندس وزیری با اشاره به اینکه خطر تصادفات منجر به جرح و فوت بیش از همه عابرین پیاده را تهدید می کند و بالاخص افراد روشندل،کم توان جسمی و کهنسال در معرض خطر بیشتری قرار دارندگفت:100 گذرگاه عابر پیاده به دستگاه های پوش باتن مجهز به آلارم هاي ديداري و شنيداري مجهز شده است.

وی گفت: دستگاه های پوش باتن  بر اساس زمان بندي چراغ هاي عابر، سيگنال هاي ديداري و شنيداري مناسب توليد كرده تا عابرين پياده در زمان مناسب با اطمينان و امنيت كافي از عرض خيابان عبور نمايند. این کلیدهای فشاری (PUSH BUTTON) مجهز به بلندگو جهت اعلام وضعیت چراغ راهنمایی مربوط به محور مورد نظر عابر پیاده برای عبور می باشند، به این صورت که نوع سیگنال پخش شده توسط دستگاه برای عابر پیاده برای حالات مختلف چراغ راهنمایی (سبز، احتیاط و یا قرمز) متفاوت می باشد. این صدا به عابرین پیاده به ویژه روشندل کمک می کند که با تشخیص جهت پخش صدا ، خود را به محل نصب دکمه فشاری رسانده و با فشار دادن دکمه مربوطه درخواست خود برای عبور از عرض خیابان را اعلام نمایند و در اولین زمان ممکن چراغ راهنمایی سواره رو،  قرمز شده و چراغ عابر پیاده مربوط به محور مورد نظر فرد متقاضی عبور از عرض خیابان سبز می شود. همزمان صدای سیگنال بلندگوی دستگاه، متناسب با وضعیت جدید تغییر می کند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران  ادامه داد: در حالت چراغ سبز عابر پیاده آلارم سیستم به صورت تک پالس هایی به فاصله یک ثانیه می باشد و در انتهای چراغ سبز در هر ثانیه دو پالس کوتاه جهت اطلاع رسانی به عابرین پیاده پخش می شود.

مهندس وزیری افزود: دستگاه بطور خودكار قادر به تشخيص سطح صوت محيط بوده بطوري كه در ساعات خلوت روز و شب، آلارم هاي صوتي در پايين ترين سطح پخش مي شوند تا مزاحمتي براي ساكنين اطراف خيابان ايجاد نشود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: