جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مهر 1395     
رئیس کمیسیون معماری شورای شهر گفت:
شهروندان به تهدیدات کلان در بافت های فرسوده بی تفاوت شده اند

به گزراش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان ساکن بافت های فرسوده چنان درگیر مشکلات روزمره خود شده اند که نسبت به تهدایدات کلانی همچون زلزله ، بی تفاوت شده اند.

محمد سالاری با بیان اینکه بافت های فرسوده برای مسئولان ما اولویت ندارد، اظهار کرد: مشکل بافت های فرسوده و عدم احیا و بهسازی مطابق آنچه که در برنامه های تدوینی همانند طرح جامع و برنامه 5 ساله پیش بینی شده است علت های مختلفی دارد که از جمله دلایل مهم آن مولفه هایی به نام نفوذ ناپذیری در این بافت ها به دلیل گذرگاه های تنگ و باریک است.

وی با تاکید بر اینکه این گذرگاه های کم عرض باعث تاثیر منفی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی می شود، خاطرنشان کرد: شخصی که در قسمتی از یک بافت فرسوده خانه ای می سازد با مشکلاتی همچون غیر ممکن بودن تردد اتومبیل و نبود خریدار برای املاک ساخته شده مواجه می شود چرا که خریداران ترجیح می دهند در مناطقی ملک بخرند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از جمله دلایل دیگر عدم بهسازی و ساخت و ساز در این بافت ها ریزدانگی است که باعث می شود حداقل طبقات به آن ملک داده شود و همین امر باعث عدم سرمایه گذاری توسط شریک و سازنده می شود.

سالاری به راهکارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و افزود: دولت می تواند در این راستا وام های کم بهره یا بدون بهره به صاحبان املاک در بافت های فرسوده بدهد که البته با توجه به مشکلاتی که دولت در مسئله نقدینگی دارد تاکنون چنین امری محقق نشده است اگر چه چندی است اقداماتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جامعه شناسان و شهرسازان بهترین راه احیا و نوسازی بافت های فرسوده را احیای خود این بافت ها می دانند.سالاری این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که شهروندان به تهدیدات کلان در بافت های فرسوده بی تفاوت شده اند و این در حالی است که در صورت وقوع زلزله در چنین بافت هایی با چالش های زیادی در زمینه امداد رسانی مواجه خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: