جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مهر 1395     
شهردار منطقه 18 عنوان کرد:
چشم انداز مساعد توسعه منطقه بر اساس طرح تفصیلی

به گزراش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 18 وضعيت فضاي سبز منطقه 18 را مساعد و جزو مناطق ممتاز تهران دانست و گفت: سرانه فضاي سبز منطقه بالاتر از استاندارد بوده و همه ساله متناسب با مقدار بودجه و امكانات در صدد ارتقا وضعيت هستيم.

بهروز محمدزاده درباره وضعیت فضای سبز منطقه گفت: منطقه 18 با مساحت 110 کیلومتر در جنوب غربی کلان شهر تهران واقع شده است و  اغلب زمین‌های منطقه قبل از توسعه شهری و ساخت و ساز، زمین کشاورزی بوده اند که وجود انواع باغ‌های میوه، تاکستان‌ها و صیفی جات هنوز در سطح منطقه قابل مشاهده است و شکل خاصی به این منطقه بخشیده است.

شهردار منطقه 18 با توجه به چشم انداز توسعه منطقه بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران افزود: نوید منطقه‌ای سرسبز، شاداب و سرزنده، امن و مقاوم در برابر مخاطرات با عملکرد فرا منطقه‌ای و منطقه‌ای و توسعه پایدار و فعال در زمینه‌های صنعت و حفظ بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را می‌دهیم.

محمدزاده سرانه فضای سبز منطقه 18 را 17.97 متر مربع در 7 ناحیه منطقه خواند و تصریح کرد: در سطح نواحی هفت گانه منطقه 87 بوستان شهری و جنگلی وجود دارد که بیشترین تعداد بوستان‌ها در سطح نواحی 1 الی 4 که نواحی داخل محدوده است قرار گرفته است.شهردار منطقه 18 تعداد بوستان‌های نواحی 5، 6 و 7 را به ترتیب 7،2 و 2 خواند و خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که سرانه فضای سبز این بوستان‌ها در مجموع 166.77 است و این به دلیل وسعت و پهناوری بوستان‌ها و فضای سبز آنها است.

وی سرانه فضای سبز منطقه 18 را به تفکیک اینگونه عنوان کرد: در مجموع از بوستان‌ها و تفرجگاه‌های سطح منطقه 6.49 و از معابر که شامل جنگلکاری، رفیوژ، لچکی، حاشیه، میادین و درختان معابر است 11.48 متر مربع فضای سبز داریم که جمعا متراژ 17.97 متر مربع سهم فضای سبز منطقه 18شهرداری تهران است.

محمدزاده با بیان اینکه جامعه شهری یکی از مهم‌ترین ابزارهای تاثیرگذار و موتور محرکه تغییر و تحول بوده و رویکرد اجتماعی شهرداری تهران نیز برنامه ریزی و توجه به قشر عظیم و تاثیرگذار نیمی از جامعه انسانی یعنی زنان است، عنوان کرد: احداث بوستان نرگس که بزرگترین بوستان بانوان تهران است پیرو همین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی شهرداری تهران با تبیین اثرگذاری اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی بوده است.

شهردار منطقه 18 همچنین گفت: این بوستان دارای مساحتی بالغ بر 000/160 متر مربع و بیش از ۳۸ گونه گیاهی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: