جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
شناخت معضلات زيست محيطي از دوربين شهروندان

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شناخت معضلات زيست محيطي از دوربين شهروندان و پنجره ذهن آنها، مي تواند تصوير شفاف تري از وضعيت محيط زيست شهري به نمايش بگذارد.

علی محمد شاعری با اشاره به اینکه برگزاركنندگان دومين مشكات محيط زيست شهري بر اين باورند كه شناخت معضلات زيست محيطي از دوربين شهروندان و پنجره ذهن آنها، مي تواند تصوير شفاف تري از وضعيت محيط زيست شهري به نمايش گذارد، اظهار کرد: از سوي ديگر شركت در اين گونه جشنواره ها ضمن ايجاد حس تعلق بيشتر در شهروندان به آموزش مفاهيم مرتبط با آنها كمك شاياني خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دومين دوره مجموعه جشنواره هاي (مهارت هاي شهروندي كانون هاي آموزشي تهران) مشكات، در جهت فرهنگ سازي در مهمترين مباحث آموزش شهروندي در كلانشهر تهران، در 12 محور برگزار شد، خاطر نشان کرد: محيط زيست شهري، فرهنگ ترافیک، پسماند و پاکیزگی محله، فضای سبز شهری، فرهنگ آپارتمان نشینی، اتوبوس و حمل و نقل عمومی، تاکسی و حمل و نقل عمومی، مترو و حمل و نقل عمومی، سبک زندگی و الگوی مصرف، شهر و بحران های طبیعی، ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری و زيبابي در شهر با حضور 12 سازمان تخصصي به عنوان دبيرخانه هاي تخصصي از مجموعه شهرداري تهران و مشاركت 12 منطقه به عنوان دبيرخانه موضوعي در سال 92 برگزار شد که بر اساس آخرين آمار 207465 نفر از شهروندان تهراني در اين جشنواره مشاركت کردند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در دومين جشنواره مشكات، در مجموع 461.807 اثر در 12 محور مذكور در خانه هاي علم و زندگي محلات 374 گانه ثبت شد، ادامه داد: از اين ميان 106.159 اثر مربوط به محور محيط زيست شهري بوده است كه تقريبا بيش از 25درصد كل آثار را به خود اختصاص داده است و حائز رتبه اول از نظر ميزان اثر در محورهاي 12گانه دومين جشنواره مشكات محيط‌ زيست شده است.

شاعری با تاکید بر اینکه ستاد محيط زيست و توسعه پايدار به عنوان دبيرخانه تخصصي جشنواره مشكات محيط زيست، مسئوليت تامين محتوا و داوري نهايي جشنواره مشكلات محيط زيست را بر عهده داشته است،اظهارکرد: منطقه یک شهرداري تهران به عنوان دبيرخانه موضوعي جشنواره محيط زيست شهري ، با 11.151 اثر بيشترين سهم از آثار را در جشنواره مشكات محيط زيست به خود اختصاص داده است. اين منطقه وظيفه جمع آوري آثار از ساير مناطق و داوري اوليه آثار را بر عهده داشته است كه به خوبي اين امور را به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: موضوعات دومين جشنواره مشكلات محيط زيست بر اساس اولويت هاي كنوني محيط زيست كلانشهر تهران شامل دو موضوع آلودگي هوا و رفتارهاي زيست محيطي از سوي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار انتخاب شد. در اين جشنواره، بر اساس دو دور داوري اوليه و نهايي و راي نهايي هيات داوران دومين جشنواره مشكات محيط زيست، 26 نفر در 9 قالب (خاطره نويسي، نقاشي، داستان كوتاه، تصويربرداري، عكاسي نوجوانان، كاريكاتور، پوستر، عكاسي بزرگسالان و ايده خلاقانه) و 3 گروه سني (كودكان، نوجوانان و بزرگسالان) برگزيده شدند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با مقايسه نخستين و دومين جشنواره مشكات محيط زيست اظهار کرد: با نگاهي بر نخستين جشنواره مشكات، آثار ارسالي در حوزه محيط زيست شهري داراي رشد 20درصدي بوده است. در سال گذشته طي نخستين جشنواره مشكات مجموع آثار ارسالي 82 هزار اثر برآورد شد، در صورتي كه در سال جاري اين ميزان به بيش از 106 هزار اثر افزايش يافت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: