جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مهر 1395     
زمان تکمیل شبکه ریلی در حاشیه خلیج فارس نهایی می شود

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، دولت های حاشیه خلیج فارس با قواعدی توفق کرده اند که زمان تکمیل شبکه ریلی فراملی 2100 کیلومتری کشیده شده از کویت تا عمان را تا سال 2021 به تاخیر می اندازد.

پس از آن که تاریخ مشخص شده برای سال 2018 نامناسب ارزیابی شد، وزرای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ماه آوریل در ریاض نشستی برگزار کردند تا در مورد ضرب العجل اتصال این شش کشور توسط راه آهن به مذاکره بنشینند.

قیمت نفت از اواسط سال 2014 از نصف کم تر شده و در سال جاری به حدود 43 دلار در هر بشکه رسیده که همین امر دلیل کاهش هزینه های دولتی برای این پروژه بوده است.

وزیر زیرساخت های امارات متحده عربی، Abdullah Belhaif Al Nuaimi اظهار داشت: "ما در این نشست برای سال 2021 به توافق رسیدیم."

وزرای این کشورها اواخر سال جاری نشستی دیگر خواهند داشت که انتظار می رود تایید نهایی این ضرب العجل را اعلام کنند. Nuaimi افزود: "ممکن است برخی کشورها زودتر از سال 2021 به شبکه ریلی مذکور متصل شوند و برخی شاید حتی ضرب العجل طولانی تری را نیاز داشته باشند."

 این راه آهن منطقه ای به عنوان نوآوری اقتصادی و سیاسی عظیمی محسوب می شود که می تواند  این شش کشور در حاشیه خلیج فارس را به یک دیگر نزدیک تر کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: