جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مهر 1395     
ضرورت انتقال دانش و تکنولوژی در صنعت خودروی ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است به هر میزان زمینه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران فراهم شود شرایط مطلوبی را در خودروسازی کشور شاهد خواهیم بود منتهی این افزایش سرمایه گذاری باید با هدف صادرات صورت گیرد. 

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: در صورتی که همکاری های مشترک صرفا برای تامین نیاز داخل باشد باید سهم ایران بیشتر از شرکای خارجی باشد .

وی با اشاره به اهمیت ساخت داخل در همکاری های جدید اظهار داشت: در قراردادهای جدید همان گونه که در شروط وزاتخانه آمده باید در پروسه زمانی کوتاه بتوان سهم بیشتری را در ساخت کسب کرد و همزمان نیز امکان انتقال تکنولوژی و دانش فنی فراهم شود تا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یافته و بتوانیم به کشورهای منطقه نیز صادرات داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه قراردادهای جدید خودرویی ایده ال نمایندگان مجلس نیست ، تصریح کرد : البته قراردادهای جدید خودرویی نسبت به قراردادهای قبلی  شرایط بهتری را برای صنعت خودرو ایران به همراه خواهد داشت.

وی افزود : اینکه این همکاری ها 100 درصد مطلوب نمایندگان مجلس باشد قطعا این مسئله رخ نداده است اما واقعیت این است که نسبت به قراردادهای قبلی شرایط بهتری را شاهدیم.

وی گفت : به عنوان مثال در قرارداد سایپا و سیتروئن سهم هر یک از طرفین 50 درصد است ضمن اینکه بر اساس قرارداد با شروع تولید 40 درصد از تولیدات داخلی سازی گردیده و در طی سه سال، 70 درصد قطعات در داخل تولید می شود از این رو نسبت به قراردادهای قبلی صنعت خودرو ، شاهد شرایط بهتری در صنعت خودرو خواهیم بود.

نماینده اراک در مجلس دهم  اظهار داشت : در صورتی که شروط وزارت صنعت و معدن در همکاری ها رعایت شود و انتقال دانش و تکنولوژی صورت گیرد مسلما این قراردادها به نفع صنعت خودرو ایران خواهد بود.

مقدسی همچنین در خصوص ورود مجلس به جریان همکاری های اخیر خودرویی گفت : البته پیش از این جلسه ای را با مدیران عامل شرکتهای خودروساز و وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شده است اما مجددا این موضوعات در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث قرار خواهد گرفت چرا که یکی ز اولویت های نمایندگان در کمیسیون صنایع توجه بیشتر به موضوع خودرو است تا شاهد ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با سیاست روشنی انتقال دانش و تکنولوژی به صنعت خودرو ایران صورت گیرد ، تصریح کرد : هدف اصلی در قراردادهای جدید ضمن توسعه این صنعت ، افزایش سهم تولید داخل است تا زمینه اشتغال بیشتری در کشور فراهم شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: