جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
سه اصل مهم در مراقبت ازسالمندان

ایسنا: رقیه خرم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیری یکی از مراحل زندگی انسان و جزیی جدایی‌ناپذیر از وجود همه جامعه‌ها، نسل‌ها و انسان‌هاست. وی افزود: برآوردن نیازهای عاطفی و اجتماعی سالمندان دومین اصل ضروری در حمایت از سالمندان است.

خرم عنوان کرد: سومین اصلی که نشاط سالمندان را در حال حاضر می‌تواند افزایش دهد توجه به نیازهای عاطفی سالخوردگان از طرف جامعه و بویژه خانواده‌های آنان است و فرهنگ احترام به سالمندان در جامعه باید روز به روز افزایش یابد. وی گفت: امروزه حدود ۸۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و این تعداد در سال ۲۰۵۰ به حدود دو میلیارد نفر خواهد رسید.

خرم اضافه کرد: شمار سالمندان ایران در سال ۱۴۲۰ به بیش از ۲۶ میلیون نفر و نسبت آن به کل جمعیت به حدود ۲۳ درصد خواهد رسید. وی در خصوص جمعیت سالخورده شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت سالخورده در شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۲۴ هزار و ۶۲۹ نفر معادل هشت درصد جمعیت این دو شهرستان بوده است.

خرم کاهش موالید و افزایش امید به زندگی، افزایش جمعیت سالمندان را به عنوان یکی از چالش‌های عمده بهداشت و درمان در دنیا دانست. وی گفت: با توجه به رشد سریع جمعیت افراد ۶۰ ساله و بالاتر نسبت به سایر گروه‌های سنی توجه بیشتر به بحث سالمندی و برنامه‌ریزی در این راستا از ارزش والایی برخوردار است.

خرم خاطرنشان کرد: تغییرات اساسی در سیاستگذاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بهداشتی در راستای مراقبت از سالمندان ضروری است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: