جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مهر 1395     
با ادامه سیاست های انحصاری ، خودروساز نخواهیم شد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید سیاست های خودرویی ایران در این سالها موجب عرضه تعداد محدودی خودرو با قیمت های فعلی در بازار شده است .

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : متاسفانه هم اکنون خودروها در بازار داخل تولید می شود که که قابل عرضه و رقابت در بازار های بین المللی نیست.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی آنچه که برای صنعت خودرو ضرورت دارد وجود تنوع در بازار خودرو داخل است در حالی که اغلب برندهای موجود در کشور عمدتا از  برندهای خارجی است.

وی تاکید کرد : البته در این سالها تلاش شده تا بخش مهمی از برندهای خارجی در کشور داخلی سازی شود اما متاسفانه در ساخت قطعات اصلی قوای محرکه و موتور تا این لحظه موفقیت چندانی حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز بازار خودرو ایران گفت : امروز وجود بازار رقابتی از مهمترین مسائل در بازار خودرو ایران است در حالی که عملا چنین شرایطی وجود ندارد .

وی تاکید کرد : تا هنگامی که  سیاست های انحصاری بر بازار خودرو ایران حاکم است خودروساز نخواهیم شد.

وی تصریح کرد : تا زمانی که این شرایط در بازار خودرو ایران ادامه دارد نه تنها بازار رقابتی نمی شود بلکه مانع ورود صنعت خودرو ایران به بازار خودروسازی جهانی نیز می شود.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم با اشاره به اینکه بدون انتقال تکنولوژی نمی توان به توسعه مناسب در این صنعت خودرو دست یافت ، اظهار داشت :  مسلما در همکاری های جدید خودرویی با شرکای خارجی شاهد عرضه نمونه های جدیدی از خودروها به  بازار داخل خواهیم بود که در توسعه بازارهای صادراتی نیز نقش مهمی نیز خواهند داشت.

نورقلی پور همچنین به نقش قطعه سازان در دستیابی به اهداف توسعه ای صنعت خودرو پرداخت و گفت :  البته در بازار رقابتی قطعه سازی موفق خواهد بود که قطعاتی خوب و  با کیفیتی را تولید کند.

وی افزود : چنانچه  قطعه سازان داخلی بتوانند با جوینت شدن با شرکتهای خارجی کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند و  با جریان کنونی صنعت خودرو ایران همراه شوند  ضمن دستیابی به توسعه در این صنعت و حضور در زنجیره تامین محصولات جدید ، شاهد افزایش صادرات قطعه و رشد  تقاضا در بازار خودرو ایران خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: