جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 مهر 1395     
معاون شهردار تهران با تأكيد بر توجه به الزامات ترافیکی در توسعه شهری خبر داد:
براي حل مشكل ترافيك، بايد در فرهنگ ترافيك و نحوه استفاده از وسايل نقليه تجديد نظر كنيم

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک و شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه شهرداري ها موظف به تأمين هزينه هاي مورد نياز به منظور اداره و مديريت شهرها هستند، گفت: همان‌گونه كه سال گذشته نيز شهردار محترم تهران اعلام فرمودند، مديريت شهري آمادگي دارد تا اگر لازم باشد ديگر مجوز ساخت و ساز در تهران صادر نکند، مشروط بر اين که هزينه هاي نگهداري پايتخت را تأمين نمايند.

دکتر مازيار حسيني افزود: البته كميسيون ماده 5، متولي صدور پروانه ساخت و ساز است كه نمايندگان چند وزارت خانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت و ساز اتفاق مي افتد، به امضاي نمايندگان وزارت خانه هاي عضو اين کميسيون مي رسد.

وي با تأكيد بر اين كه در حال حاضر، تهران در دوران گذار از شهري «خودرو محور» به شهري «ريل محور» قرار دارد، اعلام كرد: البته شهرهايي همچون لندن و توكيو هم اين دوران را سپري نموده اند و امروز در شهرهاي پيشرفته دنيا، توسعه ريل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعاليت هاي شهري در اين شهرها بر اساس شکل گيري مترو و نحوه استقرار ايستگاه ها و توسعه خطوط مترو صورت مي پذيرد.

روزانه 3 ميليون نفر از شهرها و شهرک هاي اطراف وارد تهران مي شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به اهميت و ضرورت توجه به مباحث ترافيكي در توسعه شهري به عنوان يك اصل پذيرفته شده، اظهار كرد: الزامات ترافيكي در قالب عارضه سنجي هاي ترافيكي، موضوعي است كه رعايت آن در ساخت و سازهاي شهري لازم الاجراست و مورد توجه قرار مي گيرد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه مديريت شهري در تهران، تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ساماندهي حمل و نقل عمومي با محوريت حمل و نقل ريلي به كار گرفته، تصريح كرد: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران، شبکه بزرگراهي پايتخت 555 بزرگراه دارد كه در حال حاضر 545 كيلومتر آن ساخته شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وي با تأكيد بر اين كه علاوه بر اين، شبکه ريلي پايتخت نيز شامل 7 خط مترو است كه در حال حاضر 5 خط آن فعال و در دست بهره برداري است و 2 خط ديگر نيز ظرف سال جاري و سال آينده به پايان رسيده و به بهره برداري مي رسند، اضافه كرد: متأسفانه برخي سياست ها منجر به افزاش جمعيت تهران شده و روزانه 3 ميليون جمعيت به اين كلان شهر رفت و آمد مي کنند.

هيچ جاي دنيا دو باند از خيابان سه بانده خودرو پارک نمي کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر روز از شهرها و شهرك هاي اطراف تهران همچون پرديس، واوان و انديشه، صدها هزار نفر به اين كلان شهر سفر مي كنند، اظهار كرد: شهرداري تهران موظف به خدمات رساني به 3 ميليون نفري است كه روزانه وارد اين کلان شهر مي شوند.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه نيمي از بافت شهري تهران، قدمت صد ساله دارد و مسائل و مشکلات اين كلان شهر يک شبه ايجاد نشده اند و موضوعات پايتخت بايد همه جانبه ديده شود، تصريح كرد: با عدم صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافيک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردي به خاطر آثار و عوارض ترافيكي از مجوز ساخت و ساز صادر نکرده ايم.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه براي حل مشكل ترافيك، ابتدا بايد در فرهنگ ترافيك و نحوه استفاده از وسايل نقليه تجديد نظر كنيم، خاطرنشان كرد: در هيچ جاي دنيا، مشاهده نمي كنيم يک باند از هر طرف خيابان متعلق به خودروها باشد و دو باند يک خيابان سه بانده به پارك خودروها اختصاص داشته باشد و همه بايد ياد بگيريم تا مصالح جمعي را بر منافع فردي مقدم بدانيم. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: