جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 مهر 1395     
لیموترش درمواقع پراسترس

 

باشگاه خبرنگاران جوان: فیروزی کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مهم ترین خواص آب لیمو ترش، می توان به اثرگذاری آن بر روی سیستم ایمنی اشاره کرد.

فیروزی با اشاره به اینکه در مواجهه با شرایط استرس زا، سطح ویتامین C در سیستم بدنی نخستین ماده ای است که دستخوش افت و کاهش می شود، تاکید کرد: بسیار مهم است که در روزهای پر استرس مقدار ویتامین C دریافتی خود را با خوردن منابع غنی این ویتامین مانند لیمو، افزایش دهیم، لیمو سرشار از پتاسیم بوده و برای سلامت قلب، مغز و اعصاب بسیار مهم است.

فیروزی در مورد اثر آب لیموترش بر دستگاه گوارش، گفت: آب لیمو نه تنها به هضم راحت تر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می کند، بلکه باعث تسکین نشانه های سوء هاضمه شامل آروغ زدن و نفخ می شود؛ این میوه معجزه آسا با بهبود عملکرد آنزیم ها و تحریک فعالیت های کبد باعث سم زدایی از بدن می شود.

او با اشاره به اینکه که آب لیمو باعث آسیب به مینای دندان می شود، ادامه داد: این مهم است که آب لیمو را با آب رقیق کنید و نوشیدن آن 15 تا 30 دقیقه قبل از صبحانه، بهترین اثر را بر روی سلامتی دارد.

او در مورد چگونگی تاثیر آب لیمو بر پوست، اضافه کرد: آنتی اکسیدان های آب لیمو با سم زدایی خون باعث کاهش لکه و چین و چروک و شفافیت پوست می شود.

فیروزی ادامه داد: لیمو، حاوی فیبر محلول است که باعث احساس سیری می شود و به این وسیله می تواند باعث کاهش وزن شود.

او در پایان مصرف روزانه یک عدد لیموترش را برای بهره مندی از فواید آن توصیه کرد و یادآور شد: این نکته بسیار مهم است که خوردن این میوه باید مستمر باشد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: