جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 مهر 1395     
سهم دولت در اقتصاد و تولید باید کاهش یابد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید به هر میزان سهم دولت در اقتصاد و تولید  کاهش یافته و سهم بخش خصوصی و تعاونی ها افزایش یابد بی تردید به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : در اصل 44 قانون اساسی ، ساز و کار کوچک سازی دولت پیش بینی شده است بر این اساس هر قدر دخالت دولت در بخش های صنعتی و اقتصادی  کمتر باشد به نفع اقتصاد و تولید کشور است .

وی افزود : البته در کنار کاهش حضور دولت در بخش های اقتصادی و به خصوص صنعت خودرو ، باید بخش خصوصی حمایت شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که می خواهیم اقتصاد کشور متحول شود باید موضوع کوچک سازی دولت به عنوان یک سیاست در دستور کار قرار گیرد البته بخش مهمی از سهام خودروسازان غیر دولتی است اما عمده آنها از بنگاههای اقتصادی دیگر هستند به عنوان مثال بخشی از سهام یکی از خودروسازان مربوط به مخابرات است که هم اکنون نیز خصوصی شده است.

وی تاکید کرد : به هر میزان سهم دولت در اقتصاد و تولید  کاهش یابد و سهم بخش خصوصی و تعاونی ها افزایش یابد بی تردید به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده اراک در مجلس دهم اظهار داشت : دولت به منظور تحقق اهداف صنعت خودرو و سایر بخش های تولیدی باید ضمن سیاست گذاری ، نظارت بر این  بخش ها را بیشتر نماید.

مقدسی افزود : معمولا در دنیا دولت ها در صنایع بزرگی که انگیزه حضور بخش خصوصی و یا  امکان تامین منابع لارم وجود ندارد دخالت می کنند و سایر بخش ها نیز  توسط بخش های خصوصی اداره می شود.

وی گفت : طبیعی است با نگاه دولتی به کارها فضای رقابتی  نیز محدود خواهد شد اما با خصوصی سازی صنایع خودروسازی ، ضمن دستیابی به رقابت پذیری ، شاهد ارتقاء کیفیت و افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

وی تاکید کرد : با کاهش سهم  دولت در صنعت خودرو و واگذاری سهام شرکتهای خودروسازی به بخش خصوصی ، صنعت خودرو توسعه خواهد یافت البته در این راستا دولت باید سیاست گذاری و اعمال  نظارت بر این صنعت را داشته باشد .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: