جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مهر 1395     
لزوم اخذ گواهینامه و رعایت قوانین از سوی راکبان موتورسیکلت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت: موتورسیکلت وسیله ای قدرتمند و با حجم کم است که مورد توجه ویژه جوانان کشورمان قرار گرفته است.

سرهنگ داود قاسمیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: به دلیل استقبال جوانان از این وسیله نقلیه بسیاری از شرکتهای تولیدی کشور به مونتاژ و تولید موتورسیکلت تمایل دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور وجود دارد که این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته رشد بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از راکبان موتورسیکلت در استفاده از این وسیله نقلیه هنجار شکنی می کنند، بیان کرد: هنجارشکنی برخی از متخلفان در استفاده از موتورسیکلت موجب سلب امنیت ترافیکی معابر می شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری کلیه دستگاه های ذیربط اقدام به ارائه آموزشهای تخصصی به راکبان موتورسیکلت در زمینه اخذ گواهینامه و رعایت ایمنی نموده است.

وی با اشاره به کاهش تلفات جانی موتورسیکلت در سال جاری به نسبت سال گذشته اذعان داشت: در سال گذشته نزدیک به 7 هزار راکب موتورسیکلت بر اثر سوانح رانندگی جان باختند البته در سال جاری این میزان به 3 هزار و 500 نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به تعداد راکبان موتورسیکلت عنوان کرد: در سال گذشته تردد 10 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور به ثبت رسیده است.

سرهنگ قاسمیان با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت در سالهای اخیر قانونمندتر شده اند، ابراز داشت: امیدواریم با اقدامات پلیس و همکاری راکبان موتورسیکلت میزان تخلفات و تلفات موتورسواران در سال آتی تا حد زیادی تقلیل یابد.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور در پایان این گفتگو تاکید کرد: از راکبان موتورسیکلت خواستاریم که نسبت به اخذ گواهینامه اقدام نمایند و به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته و همچنین در تردد از کلاه ایمنی استفاده کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: