جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 مهر 1395     
سختگیرانه تر شدن حدود مجاز خروجی اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران گفت : قطعه کاتالیست در کاهش آلودگی ناشی از سوخت خودروها نقش بسزایی دارد .

محمد رستگاری در گفتگو به خبرنگار شهرداری نیوز افزود : نصب قطعه کاتالیست از اوایل سال 80 تاکنون بر روی خودروها الزامی شده است .

وی در ادامه بیان کرد : همزمان با اجرایی شدن استاندارد یورو 2 نصب قطعه کاتالیست بر روی خودروها اجباری شد.

وی با اشاره به عمر قطعه کاتالیست تصریح کرد : عمر این قطعه بین 80 تا 120 هزار کیلومتر پیمایش است و بستگی به نوع رانندگی و همچنین کیفیت سوخت خودرو دارد .

رستگاری در خصوص کاتالیست کانورتور ابراز داشت: طبق مصوبه دولت در سال 90 کلیه مراکز معاینه فنی موظف به تست و تایید صحت کارکرد این قطعه شدند ولی متاسفانه بنا به دلایل فنی این مصوبه اجرا نشد لذا در سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرایی شدن این مصوبه ، حدود مجاز خروجی اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی را سختگیرانه ترکرد.

وی در خصوص علل عدم تعویض قطعه کاتالیست خاطر نشان کرد: نداشتن آگاهی از نصب این قطعه بر اگزوز خودروها یکی از مهمترین عوامل به شمار می رود زیرا "به ظاهر" این قطعه مشکل فنی ایجاد نمی کند و همچنین حدود مجاز خروجی اگزوز خودروها و خرابی این قطعه در دریافت برگه معاینه فنی لحاظ نشده و راننده لزومی در تعویض این قطعه احساس نمی کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: