جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مهر 1395     
با مونتاژکاری نمی توان به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل شد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : باید در تمام قراردادهای خارجی صنعت خودرو ، پیوست انتقال دانش و تکنولوژی و فن آوری لحاظ شود.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در صورتی که انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت گیرد، صنعت خودرو ایران از مونتاژکاری فاصله گرفته و توان طراحی و تولید محصولات در داخل کشور فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت : متاسفانه در این سالها تکنولوژی به معنای حقیقی به صنعت خودرو کشور وارد نشده و خودروسازی ایران سالیان زیادی است که بواسطه واردات محصولات متضرر می شود.

وی تصریح کرد : قطعا با مونتاژکاری نمی تواند تبدیل به هاب تولید خودروهای روز دنیا در منطقه گردید.

وی با اشاره به عدم تمایل برندهای معتبر اروپایی در انتقال دانش و تکنولوژی اظهار داشت : بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروساز به جهت منافع خود علاقه مند به انتقال دانش  و توانمندی های لازم در حوزه طراحی و مهندسی نیستند از این رو باید در جریان قراردادهای جدید توجه شود که بازار ایران در اختیار شرکتهای خارجی قرار نگیرد.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس دهم تاکید کرد : متاسفانه در بسیاری از قراردادهای خارجی دانش طراحی و ساخت به کشور منتقل نمی شود و شرکتها در این جریان تنها توانمندی بهره برداری، مونتاژکاری و حفظ و تعمیر و نگهداری را از قراردادها کسب می کنند.

انصاری افزود : قطعا نگاهی که یکسوی آن توانمندی های داخلی و سوی دیگر تجربه کشورهای موفق جهانی در صنعت خودرو باشد می تواند خودروسازی ایران  را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید در این قراردادهای جدید ، مراکز پژوهشی به عنوان دریافت کنندگان دانش و  تکنولوژی را نیز وارد نمود ، اظهار داشت : قطعا خروج از مونتاژکاری موجب رقابت پذیری صنعت خودرو در بازارهای بین المللی و ارزآوری برای کشور خواهد شد و اقتصاد کشور را نیز مقاوم تر خواهد نمود.

وی افزود : امروز دغدغه خودروسازان و مسئولان کشور باید ورود تکنولوژی و کاهش مونتاژکاری در صنعت خودرو باشد چرا که حرکت در این مسیر موجب سیر صعودی رونق در این صنعت خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: