جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 مهر 1395     
کاهش 3 درصدی کشته های تصادفات در 5 ماه امسال

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 3 درصدی کشته های تصادفات در پنج ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سردار تقی مهری  گفت: 189 نفر کمتر از 5 ماه سال 94 در تصادفات مرگبار کشته شده اند.

وی افزود: طرح همیاران پلیس از سال 84 عملیاتی شد و هم اکنون 10 میلیون همیار پلیس، بیش از 5 هزار بازرس نامحسوس و 15 هزار راهور محله در سراسر کشور پلیس را در امر ارتقای فرهنگ ترافیک یاری می کنند.

سردار مهری گفت: در 10 سال گذشته با عملیاتی شدن طرح همیاران پلیس و ایجاد فرهنگ ترافیک، بیش از 16 هزار و 500 نفر از تعداد کشته های تصادفات با توجه به رشد تولید وسایل نقلیه و همچنین صدور گواهینامه های جدید کاهش یافته است.

وی افزود: 72 درصد جانباختگان تصادفات در جاده های برون شهری و حدود 28 درصد هم در درون شهرها جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا تداوم همکاری و همیاری دانش آموزان، معلمان و مربیان در آموزش و پرورش با پلیس را برای پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی  بسیار موثر دانست.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی گفت: آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون مربی، معلم و مدیر و 13 میلیون دانش آموز در امر فرهنگ سازی ترافیک با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می کنند.

آقای کفاش با اشاره به اینکه سال هاست جهت گیری آموزش اجتماعی و فرهنگی جامعه در آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است، افزود: بیش از 9 میلیون دانش آموز در کشور در قالب طرح همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان از سالهای گذشته تاکنون آموزش دیده اند و درحال حاضر 10 میلیون همیار پلیس در سال جاری درحال آموزش هستند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: پلیس به شما مهارت سالم زیستن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش می دهد و از شما می خواهد مهربانانه ، مستقیم و مستمر به رانندگان متخلف تذکر دهید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سلامت و شادابی شما دانش آموزان در فراگیری درس نیازمند ضریب امنیت بالای جامعه است، افزود: پلیس این امنیت و آرامش را برای همه ما در جامعه و کشور ایجاد کرده است بنابراین ما فرهنگیان و دانش آموزان نیز باید رعایت قوانین و مقررات رانندگی در جامعه را با انجام کارهای فرهنگی و همچنین تذکر به رانندگان متخلف فرهنگ سازی کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: