جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 مهر 1395     
معاینه فنی خودروها و کنترل آلودگی هوای تهران باید به صورت نهادینه دنبال شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : هر طرحی که در شرایط کنونی بتواند به کاهش مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای تهران کمک نماید، قطعا لازم الاجراست.

غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به آغاز طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران افزود : البته نوع اجرا و شدت برخورد کلیه دستگاهها در طرح کنترل آلایندگی هوای تهران که در نتیجه تفاهم نامه اخیر میان شهرداری و وزارت کشور آغاز شده است قطعا اثر بخشی طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت : در شرایطی که هوای تهران دارد ، کلیه تدابیر و پیش بینی هایی که در خصوص کنترل و محدود نمودن آلایندگی هوا به واسطه برخی محدودیت ها و نظارت ها کنترلی بر روی خودروها صورت می گیرد می تواند در اجرای موفق این طرح نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد : البته بحث معاینه فنی خودروها و آلودگی هوای تهران از  موضوعاتی است که دست اندرکاران در این بخش پیش از هر گونه افزایش آلایندگی به خصوص در فصلی خاص باید به صورت نهادینه دنبال نمایند.

وی تاکید کرد : استفاده از ناوگان وسیع حمل و نقل و کنترل شده با زمان بندی دقیق ، قطعا می تواند در بهبود و کاهش آلودگی هوای تهران نقش موثری داشته باشد .

وی با اشاره به افزایش ترافیک و آلودگی هوا با آغاز مهرماه افزود : متاسفانه هیچ سامانه اطلاعاتی از حجم تردد در تهران وجود ندارد به همین جهت با شروع فصل مدارس مشخص نیست که ظرفیت خیابان ها به لحاظ تردد چگونه خواهد بود و آنالیزی در این زمینه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با ابراز تاسف نسبت به عدم پی گیری علمی برخی کارها توسط دستگاهها اظهار داشت : در هر صورت مجموعه دست اندر به تفاهم نامه ای رسیده اند که طرحی مهم و ملی را در راستای کاهش آلودگی هوای تهران اجرایی نمایند که به جهت اینکه مصوبه ای قانونی است لازم الاجرا بوده و عذر هیچ دستگاهی در کوتاهی در اجرای آن پذیرفته نیست.

شرفی در ادامه بر حمایت مجلس و دولت از هر گونه طرح در جهت کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد و اظهار داشت : مجلس و دولت نیز قطعا در کنار یکدیگر از طرح های که در جهت کاهش آلایندگی هوا و حفظ سلامت شهروندان اجرایی می شود حمایت خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: