جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مهر 1395     
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
اجرای طرح های زیست محیطی از جمله LEZ نیازمند تعامل و هماهنگی همه دستگاه ها است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : ورود مجلس در هر مساله مخاطره آمیزی که ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه داشته و موجب آسیب هایی جدی به شهروندان می شود قطعا ضروری است.

سید مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهرا ( LEZ ) اظهار داشت : البته قوانین در زمینه کاهش آلودگی هوای تهران کم نیستند هر چند در بحث نظارت بر این روند علاوه بر دولت و مجلس ، مردم نیز خود ناظران خوبی در این زمینه محسوب می شوند.

وی با اشاره به تردد خودروهای فاقد استاندارد در سطح کلان شهرها خاطر نشان کرد: متاسفانه خودروهای غیر استاندارد در مسیر ها و راههایی تردد می کند که عملا از  استاندارد لازم به لحاظ شهری برخوردار نیستند و این خود معضلی جدی برای شهر تهران محسوب می شود.

وی با اشاره به عدم ظرفیت لازم  تهران برای این حجم خودرو تاکید کرد : به نظر می رسد در اجرای طرح جامع  کاهش آلودگی هوای تهران (LEZ ) هماهنگی لازم بین دستگاههای ذی ربط وجود نداشته است از این کلیه دستگاههای مجری و ناظر در اجرای کنترل مکانیزه طرح LEZ که موجب وقفه در اجرای این طرح شدند، مسئول هستند.

این نماینده مجلس دهم در ادامه گفت : مساله کنترل آلودگی هوا و کنترل ترافیک در شهرها در حیطه اختیار برخی از دستگاهها تعریف شده است بنابراین این مساله نیازمند تعامل و هماهنگی بیشتر میان دستگاههای مربوطه است.

خاتمی افزود : هر گونه توقف در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران  متوجه نبود هماهنگی لازم میان کلیه دستگاههای مجری است و همگی آنها باید پاسخ گو باشند چرا که  هر کدام از آنها به نوعی و  از دریچه ای مسئولیت داشته و باید ورود نمایند.

وی تاکید کرد : به عنوان نماینده مردم در مجلس  شورای اسلامی معتقدم زمانی که این گونه عدم هماهنگی ها در اجرای این گونه طرح های بزرگ رخ می دهد ضمن اینکه باعث شرمندگی نمایندگان ملت می شود عملا نمایندگان را نیز در پاسخ گویی با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به عدم نقص قانون و مقررات در کشور تصریح کرد : باید کلیه دستگاهها به وظابف خود به درستی عمل کنند در این طرح مهم نیز پلیس باید سهم خود را ایفا کند .

وی تاکید کرد : باید کلیه دستگاهها دست در دست هم داده و شرایط قابل قبولی را برای مردم فراهم نمایند.

وی با اشاره به لزوم نقش نظارتی مجلس در اجرای طرح های ملی اظهار داشت : مجلس باید در اجرای این گونه طرح ها که با سلامت جامعه ارتباط دارد نقش نظارتی خود را اعمال نماید و در این راستا کمیسیون مربوطه با دستگاههای خاطی برخورد نموده و پس از احصا ناتوانی آنها به جامعه معرفی شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: