جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مهر 1395     
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران:
دولت سهم تهرانی ها از وصول تخلفات رانندگی را نپرداخته است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پس از سال ها بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 1389 به تصویب رسیده گفت: متاسفانه تمامی مفاد این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است. 

مسعود رنجبریان با بیان مطلب فوق اظهارکرد: گرچه با اجرایی شدن این قانون، به تدریج شاهد کاهش تصادفات رانندگی، کاهش مرگ و مير ناشی از تصادفات و کاهش تخلفات رانندگی بوده ایم، اعلام داشت متاسفانه تمامی مفاد این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: ماده 23قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در خصوص تعیین سهم وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی است و با تأمین بخشی از هزینه های شهرداری های کشور در جهت تهیه و نصب و استانداردسازی علائم و تجهیزات ترافیکی و نصب سامانه های هوشمند ثبت تخلفات می تواند کمک شایانی به افزایش ایمنی و بهره وری معابر داشته باشد که هیچگاه سهم شهرداری تهران به طور کامل از این درآمدها مطابق قانون پرداخت نشده است.

مسعود رنجبریان با تاکید بر اینکه برابر قانون 60درصد وجوه حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی در محدوده شهری به شهرداری ها اختصاص می یابد، گفت: سهم شهرداری تهران از وصول وجوه حاصل از جریمه تخلفات رانندگی سال 94 تنها 6 درصد بوده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری پایتخت با اشاره به میزان جرایم رانندگی که نقداً توسط شهروندان تهرانی به خزانه واریز شده و مبلغی که دولت باید به عنوان سهم شهرداری پرداخت کند، تاکید کرد: براساس ماده 23جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، 60 درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می شود مربوط به ساماندهی امور شهری است، تا شهرداری ها هم این مبلغ را جهت افزایش ایمنی و بهره وری معابر، توسعه سیستم های حمل و نقل و بهبود و روان سازی ترافیک شهری و... هزینه کنند.

وی با بیان اینکه طی 5سال گذشته هیچ گاه سهم 60درصدی شهرداری از محل جریمه های رانندگی محقق نشده است، گفت: در سال 93 براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی 515 میلیارد تومان کل جرایم رانندگی اخذ شده شهر تهران بوده که بر این اساس سهم شهرداری تهران 309 میلیارد تومان محاسبه می شود، این در حالیست که متاسفانه استانداری تهران در آن سال مبلغ 20 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت کرده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: وجوه وصولی ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی در سال 94 در شهر تهران نیز 532 میلیارد تومان بوده که سهم شهرداری تهران از این رقم 319 میلیارد تومان می باشد که باز هم مطابق سال قبل تنها 20 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شده است.

رنجبریان با اشاره به گذشت پنج ماه از سال جاری گفت: براساس اعلام پلیس راهور در سه ماهه اول سال جاری 159میلیارد تومان جرایم وصولی تخلفات رانندگی تهران بزرگ بوده که سهم شهرداری تهران مبلغ 95 میلیارد تومان خواهد بود که تاکنون مبلغی از بابت سهم شهرداری تهران تخصیص و پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مشکلات مالی دولت را درک می کند، اظهارکرد: با این حال وجوه پرداختی مردم بابت تخلفات و جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می شود و مطابق قانون بایستی درآمد های این بخش صرفاً در مراکزی که قانون پیش بینی نموده است هزینه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: