جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مهر 1395     
شهردار تهران در جمع خبرنگاران:
پنجمين مدرسه کودکان کار آغاز به کار کرد

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران با بيان اينکه موضوع کودکان کار يکي از دغدغه هاي هميشگي ما است که به خاطر شرايط سخت اقتصادي آنها نياز به توجه بيشتري دارد، گفت: امروز شهرداري تهران جمعيت کثيري از اين افراد را سازماندهي کرده و در زمينه آموزش، توانمند سازي و مخصوصا تحصيل آنها اقدام مي کند.

محمدباقر قاليباف در حاشيه جشن روز جهاني کودک که با حضور کودکان کار در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار شد، طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: موضوع کودکان کار يکي از دغدغه هاي هميشگي ما است که به خاطر شرايط سخت اقتصادي آنها نياز به توجه بيشتري دارد.

وي افزود: برخي از کودکان کار در کنار مشکلات اقتصادي، ممکن است داراي مشکلات فرهنگي هم باشند که اين موضوع زايده مسايل و مشکلات شهري است. البته شهرداري تهران چند سالي است که به اين موضوع توجه دارد و اين توجه در سال هاي اخير بيشتر شده است.

قاليباف با اشاره به بازديد خود از يکي از مدارس کودکان کار و ايتام در حاشيه منطقه 20، گفت: تمامي جمعي که امروز در جشن روز جهاني کودک حاضر بودند، از کودکان کار به شمار مي روند که بر اساس همکاري مشترک در حوزه آموزش و مهارت آموزي آنها اقدام مي شود.

شهردار تهران ابراز داشت: در اين مسير از بسياري از تشکل هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد فعال هستند  که ما با آنها همکاري داريم و اميدواريم بتوانيم آينده خوبي را براي اين فرزندان عزيز در شهر فراهم کنيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره مسئوليت مستقيم ديگر ارگان ها و نهاد ها در موضوع کودکان کار، عنوان داشت: طبيعتا ارگان ها از جهت قوانين مشخص هستند اما پيش از آنکه به وظيفه قانوني آنها اشاره کنيم، اين يک موضوع انساني است و همه ما که در اين شهر زندگي مي کنيم، در قبال آن مسئول هستيم. اين وظيفه يکايک شهروندان اين شهر است و ما نيز به سهم خودمان موضوع کودکان کار را دنبال کرده ايم.

 قاليباف عنوان داشت: امروز شهرداري تهران جمعيت کثيري از اين افراد را سازماندهي کرده و در زمينه آموزش، توانمند سازي و مخصوصا تحصيل آنها اقدام مي کند. به نحوي که هم اکنون در حال توسعه مدارس کودکان کار در شهر تهران هستيم و پنجمين مدرسه آن ها نيز کار خود را آغاز کرده است که در حوزه تحصيل و مهارت آموزي کودکان کار در سنين مختلف ورود پيدا مي کند.

شهردار تهران تاکيد کرد: ما اين موضوع را در اولويت قرار داده ايم و اميدواريم در آينده نه چندان دور اينگونه کودکان را به خاطر مباحث کاري در سطح شهر نبينيم.

وي عنوان داشت: البته وقتي اين کودکان مشغول به کار مي شوند طبيعتا بخشي از هزينه خانواده خود را تامين مي کنند، از اين رو بايد به نوعي اين توانمندي را درون خانواده ها هم ببريم؛ در اين زمينه ما تنها با کودکان طرف نيستيم بلکه با خانواده هاي آنها هم طرف هستيم تا اين خانواده ها را تحت پوشش قرار داده و بتوانيم نسبت به توانمند سازي آنها اقدام کنيم و اين کودکان آينده روشني داشته باشند.

 قاليباف در پايان با تاکيد بر اينکه آمارهاي موجود در حوزه کودکان کار دقيق نيست، تاکيد کرد: ما بايد تلاش کنيم تا شاهد باشيم در آينده نزديک اتفاق خوبي در حوزه ساماندهي کودکان کار بيفتد، البته دستگاه هايي که مسئوليت مستقيم دارند، در اين حوزه آمار دارند و ما هم آمارهايي را در اختيار داريم اما اين آمارها کامل و قطعي نيست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: