جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 مهر 1393     
افزایش حجم تردد شهروندان نقش مستقیم در بالارفتن میزان آلودگی هوا خواهد داشت

 

به گزارش  گروه محیط زیست شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، در خصوص تغییراتی  که اضافه شدن بار 20 در صدی سفرهای درون شهری در وضعیت هوای تهران ایجاد کرده است ، گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که مولفه های مختلفی در بالا رفتن میزان آلودگی هوا موثر است ، اضافه شدن 20 تا 30 درصد به حجم ترافیک و سفرهای درون شهری خود به تنهایی عامل موثری در بالا بردن حجم آلودگی هواست .

بسطامی در ادامه گفتگو با خبر نگار شهرداری نیوز گفت : با در نظر گرفتن این موضوع که 70 در صد آلودگی  هوای تهران  ناشی از منابع متحرک  است ، بنابر این افزایش حجم تردد  شهروندان نقش مستقیم در بالارفتن میزان  آلودگی هوا خواهد داشت .

وی در ادامه افزود : طبق آمار از مدت مشابه زمانی از سال گذشته ، شاهد بهبود در وضعیت هوای تهران از نظر آلودگی ها بوده ایم و آمار نشان می دهد در سال 92 از ابتدای سال تا 9 مهر؛ در کل  2 روز پاک ، 130 روز سالم ، 63 روز ناسالم  برای گروه های حساس و 0 روز ناسالم برای تمام افراد جامعه  داشته ایم . برای امسال از ابتدا تا 9 مهر شاهد 6 روز پاک ، 142 روز سالم ، 45 روز ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 2 روز ناسالم برای همه افراد جامعه بوده ایم .

بسطامی  با اشاره به استاندارد جهانی در این زمینه گفت : در خصوص تعداد روزهای ناسالم استاندارد سازمان بهداشت جهانی عدد 1 روز است و این در حالی است که ما در زمینه تعداد روزهای ناسالم حائز عدد 47 بوده ایم که این رقم به معنای فاصله داشتن بسیار زیاد از استانداردهای بهداشت جهانی در این زمینه است .

وی در ادامه افزود : البته در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری را در خصوص کیفیت هوا داشته ایم و با بررسی کلاس های پایداری هوا در این دو سال و بررسی علل و عواملی که در این بهبود نسبی نقش داشته اند خواهیم توانست پارامتر های موثر در کیفیت هوا را مورد بررسی قرار دهیم .

بسطامی در خاتمه گفت : ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم پارامتر های دیگری از جمله  خشکی و ریز گردها در ایجاد آلودگی عمده هوای شهر تهران که همان ریز گرد ها هستند نقش داشته و با توجه به اقدامات خوبی که در ارتقا سوخت بنزین  طی چند سال گذشته انجام گرفت ، بخش عمده آلودگی های مربوط به مونوکسید کربن  از آلاینده ها حذف شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: