جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مهر 1395     
نوسازی تاکسی های فرسوده، اولویت اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده اولویت اصلی سازمان حفاظت و محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا است .

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: طبق مصوبه دولت در اواخر سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار سازمان تاکسیرانی ، شرکت های خودروساز و سایر نهادها قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به وجود 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران اظهار داشت: برای نوسازی تاکسی های فرسوده از سوی دولت تمهیداتی همچون وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 16 درصد در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص کندی روند نوسازی تاکسی های فرسوده تصریح کرد: موضوع اصلی طرح نوسازی تاکسی های  فرسوده هیچگونه مشکلی نداشته و در حال اجرا است ولی بزرگترین مشکل در روند نوسازی تاکسی های فرسوده، عملیات بانکی در بحث ضامن برای اخذ وام است.

رستگاری با اشاره به مراکز مجاز اسقاط تاکسی های فرسوده تحت نظر ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ابراز داشت: موفقیت در اجرای این طرح بستگی به میزان استقبال مالکان تاکسی های فرسوده دارد.

وی با اشاره به سیاست های اصلی این سازمان در زمینه کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست بنیان گذار اجرای کلیه طرح های مربوط به کاهش آلودگی هوا است لذا وام نوسازی تاکسی ها با پیگیری های این سازمان برای از رده خارج کردن تاکسی های با آلایندگی بالا تعیین شده است .

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران در پایان تاکید کرد: همکاری و هماهنگی بانک های عامل برای تسهیل در مراحل دریافت وام نوسازی تاکسی های فرسوده موجب تسریع در روند تحویل خودروهای جایگزین و در نهایت کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: