جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مهر 1395     
تغییر ساعت فعالیت اتوبوس های مشهد با آغاز مهرماه

به گزارش گروه اخبارکلان شهرها شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: ساعت کار ناوگان اتوبوسرانی مشهد با تغییر ساعت رسمی کشور در آغاز مهرماه یک ساعت کاهش می یابد.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: اتوبوسرانی مشهد در شش ماهه نخست سال تا ساعت 21:30 فعال است در حالی که در شش ماهه دوم سال از ابتدای مهرماه و همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی کاهش می یابد و تا ساعت 20:30 خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر محوریت سازمان اتوبوسرانی مشهد بر نوسازی ناوگان است چراکه ناوگان اتوبوسرانی استان هیچگونه کمبود ظرفیتی ندارد.

وی با اشاره به آغاز مهرماه و تراکم بالای مسافران دانش آموز در برخی از خطوط اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از آغاز مهرماه در خطوط پر ترددی که با حجم زیادی از مسافران بخصوص دانش آموزان روبرو می شویم بنا شده ظرفیت اتوبوسرانی در این خطوط افزایش یابد همچنین فاصله خطوط کاهش پیدا کند تا سرویس دهی مناسب تری به دانش آموزان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و 800 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی مشهد وجود دارد که در خطوط مختلف استان تردد دارند.

وی اظهار داشت: 30 دستگاه اتوبوس برای سرویس مدارس استان در سال جاری در نظر گرفته شده و در تلاشیم این تعداد اتوبوس را مناسب سازی کنیم لذا تا اوایل مهرماه 20 دستگاه اتوبوس در سرویس مدارس آماده بهره برداری خواهد بود.

نیشابوری در ادامه ابراز کرد: کاهش ارتفاع صندلی و پله های اتوبوس، تجهیز صندلی ها به کمربند ایمنی، نصب آب سرد کن و مانیتور در داخل اتوبوس و همچنین نصب تابلوهای ایست و اخطار بر روی بدنه اتوبوسهای سرویس مدارس ازجمله اقداماتی است که برای مناسب سازی اتوبوسهای ویژه این سرویس انجام شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پایان با بیان اینکه اختصاص اتوبوسهای مناسب سازی شده به سرویس مدارس با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش صورت گرفته است، اضافه کرد: استفاده از سرویس های عمومی برای جابجایی دانش آموزان در کاهش آلودگی و ترافیک سطح شهر حائز اهمیت است همچنین سرویس مدرسه برای دانش آموزان یک محیط آموزشی محسوب می شود که در تربیت فرهنگی و اجتماعی آنها موثر است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: